2011-ben a régi il-2 fejlesztői kiadták az Il-2 Sturmovik 1946 folytatásának szánt Cliffs of Dover-t, rengeteg hibával, bugosan. Oleg után (Maddox games) Luthier vezette a fejlesztést (RRG studio), de az 1C elkaszálta a teljes projectet 2012-ben. Mivel fícsöreiben sokkal fejlettebb volt mint a régi il2, és más szimulátor nem nagyon volt a láthatáron (DCS P-51 akkor még egyedüli ww2 gépként nem volt igazán alternatíva, és a BoS is több mint két évvel később jelent meg) ezt ezután tovább kalapálta a TF, először hobbiból, később, miután látták, hogy a hobbifejlesztők mire jutottak vele, az 1C-vel leszerződve. Ekkor nevet váltottunk TFS-re, és ez lett az Il-2 Cliffs of Dover - Blitz, majd - Tobruk kieg. Röviden a "CloD". Ehhez jön most a VR, mivel eddig ezt nem tudta.
Amikor 2012-ben Luthierék küszködtek, hogy használhatóra összekalapálják a játékot, akkor a Rise of Flight fejlesztőktől kértek segítséget (777 studio), az utolsó pár patch-ben már az ő munkájuk is benne volt (hogy milyen mértékben azt nem tudom). Viszont 2012-ben a 777 stúdió meggyőzte az 1C-t, hogy velük folytassák, megkapták az "Il-2 Sturmovik" franchise nevét is. Ez lett az Il-2 Battle of Stalingrad (röviden BOS) és az ezekre épülő "Great Battles" sorozat.
Így alakult, hogy az 1C mint kiadó két (igazából az 1946-al együtt három) "IL-2 Sturmovik" játékot birtokol, a CloD-ot és a BoS-t, de ezek két teljesen külön álló játékok, más fejlesztő csapat, más engine, satöbbi.
Kicsit a sztorihoz tartozik még, hogy ezt az egészet Luthier értelemszerűen árulásnak vette és elég csúnya szakítás után átment az Eagle Dynamics-hoz, elindítva a WW2 projectet (ED korábban már megcsinálta a Musztángot és a D-9 fókát), ahonnan később megint ki lett rakva, mert a fejlesztési költségek elszálltak és nem tudta a kickstarteren ígért modulokat a kickstarteren ígért áron megcsinálni.