Vulkan API sem csodafegyver, csak sokkal mélyebben engedi a programozóknak, hogy a videokártyát programozzák, és ez minden előnye mellett átok is, mert nem fogják a kezed, hogy mibe ne nyúlj bele, sokkal jobban kell érteni a videokártya driverek írását, mint más API-kkel. Ha jól van megírva akkor hozni fog javulást, VR-hoz is vannak jó megoldásai, de nem szabad nagyságrendi változást várni. A CPU többszálú használatához eddig sem kellett Vulkan, és a DCS-ben teljesen jól meg is van írva már most is. A multi GPU support az SLI kivezetése miatt okafogyott lett (amikor bejelentették még ez volt a csodavárás egyik pillére, persze akkor még nem tudta senki, hogy a videokártya piacon mi lesz itt pár évvel később). Úgyhogy nemtom a mostani helyzetben mennyire sürgős ez nekik, a 30xx kártyákkal gondolom már nem égetők a teljesítmény problémák sem, akkor meg minek sietni?
CloD nem fog Vulkant kapni, legalábbis én nem tudok róla, hogy a programozóink akár hobbi szinten is foglalkoznának a kérdéssel. De nekünk nincs is olyan teljesítményproblémánk, ami indokolná, hogy a grafikai engine-t az alapjaitól írjuk át.