A CS anno ugye egy HL multi-MOD-nak indult, és tisztán az is volt - egészen a Beta 7.1-ig. Aztán a Valve megvette kilóra a fejlesztõket, és létrejött a CS 1.0 (már nem béta) illetve folyamatosan a következõ verziók, amelyet ki is adtak dobozban (a STEAM-el eggyüt fejlõdött a CS 1.6beta is). Valamikor az 1.0 körül merült fel, hogyhát offline nem igazán lehet játszani a játékot, mivel igazán jó Botok nem nagyon vannak hozzá. Jött az ötlet, hogy csinálják meg a botos verziót aféle UT módra, vagyis hozzáraknak néhány plusz pályát (tudni kell, hogy már a Béta 7.1 idején is többszáz custom pálya volt...), megcsinálják a botokat, és adnak egy fain kis külcsint, és voilá, kész a CS:CZ. A gondok ott kezdõdtek, hogy húzodótt a fejlesztés, és nem tünt igazán ütõsnek az egész kotyvalék. Ekkor a Valve átpasszolta a fejlesztést a Turtle Rock Studios-nak, aki az X-Box-os CS-t is csinálta. Õk azt tették le az asztalra, amit látsz. A probléma az, hogy az alap a HL engine, és a STEAM, erre kellett építeni. Bevallom már a Beta 6.6 idején is voltak minõségi custom modellek, amik azért megütötték azt a szintet, amit a CS:CZ nyújt. Szóval ez van.
Szvsz ha két éve jön ki, még akár tarolhatott volna. De ma...