Az adatbázis konvertálás során felmerült egy kérdés:
Ahogy a #11097-es postomban is leírtam, mostmár külön szintje van minden játékosnak egy pozícióra, úgy ahogy eddig volt szintje minden képességre. Mivel ez eddig teljesen hiányzott, ezért az új adatbázis készítésénél nincs elsõdleges forrás amibõl lehet generálni az értékeket minden játékosnál. Az egyenkénti megadásra ne is gondoljatok, ~13000 (tizenháromezer) játékosról van szó. (A képességeik új formátumra konvertálása kb másfél órába telt a konverternek :D) Tehát ki kéne találni valamit, ami alapján minden játékosnál meg lehet adni a pozíció szinteket (kötelezõ megadni, úgyhogy kihagyni sem lehet).
Elsõre két megoldás jutott eszembe:
MEGOLDÁS1:
Azt tudjuk a játékosokról, hogy mi a posztja amit szánunk neki (17 féle van GK tól ST-ig) és azon poszt szintje tehát lehetne készíteni 17 sablont, minden pozícióhoz 1-et. PL: egy jobb hátvéd esetén a jobb hátvéd szintje megegyezne a célszinttel (pl RB: 62), és ahogy távolodunk ettõl a poszttól, úgy csökken a szint (pl az elõbbi 62-es RB többi pozíciója így alakul: LB:52 LWB:52 CD:57 SW:57 RB:62 RWB:62 ANC:57 DM:57 LM:47 CM:52 RM:57 AM:47 LW:42 RW:52 CF:42 ST:37), a mezõnyjátékosoknak a GK (kapus) lehet mindig 5, a kapusoknak a mezõnypozíció szintén mindig 5.
MEGOLDÁS2:
Az összes pozícióhoz tartozik néhány skill, meg súlyozási százalékok, ami alapján kiszámol az adott poszthoz egy képzettségek adta számot, ezt a számot kombinálja késõbb a pozíció szinttel, ami megadja a játékos végsõ szintjét. Megoldható az is, hogy a pozíció szint mindig megegyezzen a képzettségek adta szinttel. Ennek az a hátránya, hogy a koncepciót ami miatt létrehozták a pozíciószinteket gyakorlatilag eliminálja, hiszen mindenhol megegyezik a két szám amibõl átlagot von a gép.
Egyelõre ennyi jutott eszembe, jöhetnek a vélemények, hogy hogyan gondoljátok a megoldást.