Eredetileg azért, mert az elso játék ha jól tudom unix-ra készült a hoskorban, amikor simán megelégedtek a karakteres képernyovel. Azóta már hagyomány. Másodszor az ilyen játékok ingyenesek. Egyszerüen unatkozó programozók irják az ilyen játékokat szabadidejükben. Mivel a játék rendkivül összetett, grafikát csinálni nagyon idopazarló lenne és grafikus nem pedig programozó kellene hozzá. Az ilyen játékoknál a képzeletedet is használnod kell és hidd el a képzeleted jobban kiszinezi a történteket mint a legszebben csillogó-villogó játék. Ezen játékok legnagyobb elonye, hogy a forráskódjuk publikus ezért bárki (programozók elönyben) letöltheti a netrol és igényének megfeleloen továbbfejlesztheti. Pl. a NetHacknak van egyrészt a grafikus Falcon's Eye verziója (szvsz nem jó) és a SLASH verziója amiben sokkal több tárgy és szörny van mint az eredetiben. Mondjuk a SLASH-rol nem tudok véleményt mondani, mert a NetHack kielégítette a kivánalmaimat ezért a SLASH-vel nem sokat játszottam. Bár mondjuk tápolóknak jó hír, hogy pl. lehet Tuzvarázslóval kezdeni, akinek a társa egy bébi vörös sárkány.