nem is annyira az indie szó a lényeg, mert az csak annyit jelent, hogy "független", azaz nem az egyik nagy szerepjáték-készítõ cégtõl jön. a jobb meghatározás a kisfókuszú szerepjáték. most ezt nem tudnám két oldalon belül elmagyarázni, mert Magyarországot annyira elkerülték ezek.
itt lehet tettenérni a pillanatot, amikor az egyik elsõ ilyen sikeres játék megérkezik a magyar játékosok kezébe, és kicsit zavarban vannak, hogy most akkor ez mi.
de ez már történelem. azt kell tudni, hogy talán 2002 környékén létrejött egy szerepjátékfejlesztõ közösség (The Forge néven), amelyik "kitalált" magának egy szerepjáték-elméleti rendszert, és erre a rendszerre építve félig-meddig kísérleti játékok jelentek meg.
na most, amikor kis fókuszról beszélek, akkor arra gondolok, hogy amikor ezek a hobbifejlesztõk rájöttek, hogy a rendszer bizony számít, nekiálltak olyan játékokat írni, amelyek rendszere egy adott problémakörre vagy szituációra talál jó megoldást. a hagyományos szemlélet éppen ennek az ellenkezõje, hogy a szerepjátékban mindenféle szituáció lehetséges, és a rendszernek mindenre választ kell adnia. a hagyományos rpg-k széles fókuszú játékok, amelyekben valójában a harcrendszeren van a hangsúly. a kisfókuszú játékok esetén nagyon könnyen elképzelhetõ, hogy például nincs is harcrendszer.
a story game az egy olyan játék, amiben a történet van fókuszban. (azaz a szabályok vagy a történettel foglalkoznak, vagy egyfajta történetet hoznak létre.)
az utolsó mondatodat nem teljesen értem. gondolom azt szeretnéd, hogy mondjak valamit a saját játékomról. a válasz az, hogy nem egy játékot fejlesztek - sõt igazából most egyet sem fejlesztek, de ettõl még elérhetõek korábbi próbálkozásaim. itt az egyik rövidebb, gyorsan átolvasható, de van hosszabb, nagyobb lélegzetvételû is. ezeket nem célom továbbfejleszteni, úgymond a fióknak írtam õket, de nagyon jók voltak tapasztalatszerzésnek.