Sajnos csak most van módom irni ide, de annyi sületlenség került szóba, hogy nem is tudom melyik tisztába tevésével kezdjem...
Talán sül problémájával:
Úgy kell megtekercselned, hogy max. fordulaton kb. 5W terheléssel se menjen a fesz. 14V fölé egyenirányítás után mérve(méréskor valóban nem árt egy párszáz mikrós kondi párhuzamosan kötve). Szûrõkondi amúgy nem kell(minek?).
Az autóban és motoron használt fesszabályzót felejtsd el, ott a generátor gerjesztõáramát szabályozzák a fesz függvényében. Itt ilyen lehetõség nincs!
Maoze...:
A ventillátort az erõsítõ tápjáról használhatod ha beteszel egy ...12 stab ic-t(40V-ig, felette egy zener sem árt sorba kötve). A 100nF os szûrõ meg a pár mikrós puffer természetesen kelleni fog , de a ventillátor nem nagyon fogja zavarni az erõsítõt ha számítogépekben használt ventit használsz (mivel ezek nem kommutátorosak), mondjuk olyat amin hõérzékelés is van kivezetve, így a zajprobléma is megoldódik, mert kis teljesítménynél nem melegszik az erõsítõ annyira, így a venti is kis sebességgel forog.(Ha az erõsítõ tápja tényleg 15 voltos akkor a stab ic helyett elég egy dióda is a leválasztáshoz, + a kondik )
Chun... 719-es hozzászólását külön is kiemelném, mert nem hiszem hogy tudna mutatni olyan szgk.-t amin több a fesz 15 voltnál!! Teherautóknál van 24 voltos rendszer is, de az egy más tészta!!!!