A két fogalom nem ugyanazt jelenti: A "mipmap detail level" a már általam lentebb említett "dBias", az auto-mipmapping pedig csak egy eljárás, amivel az adott program maga próbálja beállítani a helyes mipmap értéket (ergo:hogy szép is legyen meg gyors is), s ez sokszor összetűzéshez vezet a kártya saját és az adott program mipmap eljárása között. Ez nálam, a Savage2000-nél feltehetően azért van, mert különleges mipmapping-ot használ, Radeon-nál nem tudom, erről egy Radeon-használót kéne megkérdezni.
Szóval a kettőnek nincs köze egymáshoz, egyébként pedig ha elolvasod amit lejjebb írtam, megtudod, hogy csak "best quality" beállításnál elfogadható a kép (bár a Diablo 2, félig 3D-s, félig izometrikus engine-jéből kifolyólag nem használ úgy mipmapping-ot, mint mondjuk a Quake3, vagy legalábbis nemigen látszik rajta).