Kezdetben vala az X800 széria. (Az eltérõ elnevezések a bekapcsolt textúra csõvezetékes verziókat takarták, mint GT, XL, Pro, XT meg persze az órajelet.)
Na most elvileg a csúcs X800-ban 16db ilyen volt, az abból származó X700 viszont már csak 8 pipe-al rendelkezik, és hogy még gyengébb legyen 256 bites memóriaelérés helyett csak 128 bites.
Mivel a 9700/9800 széria is 8 pipe-os volt (bár azok 256 bitesek!), nagyjából ahoz közeli a sebessége, csak tud pár újdonságot, amit az X800 is. A 128 bites elérés, és a kicsi órajel miatt gyakorlatilag az X700Xt kivételével lasabbak a 9700/9800 szériánál.
Aztán van az X600 széria. Ez a Radeon 9600XT PCIE változata. Ebben már csak 4 pipe van, és szintén 128 bites (kivéve ha csak 64!!!), tehát ez tudásban nem is tartozik az X-es kártyák közé, de legalább lassú mint állatt. Igazából a leggyorsabb is rosszabb mint a 9600XT. Van belõle SE verzió, ami már csak 64 bites, annál még tán a 128 bites 9000/9200 is gyorsabb.
Most jön a kavarás. Az X300 az X600 felezett verziója, kemény 2 azaz kettõ darab pipe van benne. Ez azt jelenti, hogy a leggyorsabb verzió is max. egy 9200-vel vetekedhet, de ebbõl is van még SE (64 bites szutyok) is. Most az X300-as szériát kis módosítással átnevezték X550-nek, de tudd, hogy ugyan az a szutyok.
Kis kitérõ: A textúravezeték száma többet számít sebességben, mint a memória mennyisége, vagy a GPU/Ram órajele. Ezeknél az ATI kártyáknál még 1 csõvezetékhez 1TMU (textúrázó egység) volt. Ha a memória 256 bites helyett 128 bites, akkor kapásból a teljesítmény vagy 40%-ot esik, nem beszélve a 64 bites verziókról.