"Az ATI Radeon X1600 XT szerintünk félemásra sikeredett. Egy biztos, a GeForce 6600 GT középkategóriás trónfosztása végérvényesen bekövetkezett (igaz, ez már az X800 GT-nek is sikerült), azonban vannak itt problémák. Az X1600 XT egy aszimmetrikus felépítésû GPU 12 pixel, 5 vertex shaderrel és 4 textúrázóval, 256 MB, 128 bites memóriával, ilyen architektúrát eddig nem láttunk. A játékok alatti teljesítménye hullámzó, OpenGL alatt még gyenguska, és az újabb DirectX 9-es játékok alatt az élsimítás bekapcsolása nagyon nagy teljesítményveszteséggel jár, így ezeket a képminõségi beállításokat nem élvezhetjük igazán az X1600 XT-n. A kártya helyzetét súlyosbítja, hogy a nemrégiben kijött GeForce 6800 GS gyorsabb nála, és ugyanannyiba kerül, ígyhát csak egy esetleges árcsökkenés esetén ajánlanánk nyugodt szívvel az X1600 XT-t, kb. 179 dollár környékén (egyelõre 249 dollár, bár még nem is lehet kapni). És akkor még nem esett szó a nagyon zajos hûtésrõl.
Szerencsére vannak pozitívumok is, SM 3.0, HDR támogatása, AVIVO és H.264 dekódolás támogatása, szebb anizotropikus szûrés és adaptív élsimítás.
Mindezek a pozitívumok elmondhatóak a Radeon X1300 Próról is. Az X1300 Pro szinte egy tökéletes kártya egy olcsó gépet összerakni szándékozó felhasználó számára, ha leszámítjuk az árát. Teljesítményét tekintve a GeForce 6600 és a Radeon X700 256 MB-os verziójánál egyik játékban kicsit gyorsabb, a másikban kicsit lassabb. A probléma csak az, hogy ez a kártya drágább a Radeon X700/GeForce 6600-nál. Összességében a plusz pénzt az SM 3.0 és HDR támogatása, az AVIVO és H.264 dekódolás támogatása, a szebb anizotropikus szûrés és az adaptív élsimítás miatt hagyjuk ott a pénztárnál. Egy egyszerû játékos számára olcsóbb megoldás egy sima GeForce 6600, de ha videószerkesztéstéssel is foglalkozunk, akkor az X1300 Pro az igazi."