Néhányan már olvashattak a magyar Gamestarban arról, hogy az Invictus új autóverseny program készítésébe fogott.
Nekünk sem kellett több, megkerestük Kozák Tamást az Invictustól és megkértük válaszoljon néhány kérdésünkre az új programmal és további terveikkel kapcsolatban.
A kapott válaszok alapján bátran kijelenthetjük, hogy valami nagy dolog készül Debrecenben...
HSW: Megismertetnétek velünk a programot pár szóval ?
Kozák T : Pár szóval ?
Hát legyen: szép, élethû, élvezetes, félig-kész
Az alcímének azt adnánk, hogy "Simulation redefined".
HSW: Hogyan jött az ötlet ?
Kozák T : A kiadó keresett meg bennünket egy komplett design-al, amely azonnal megnyerte a csapat tetszését.
HSW: Ha jól értelmezzük az eddigi infókat, akkor a Gearhead Garage és egy verseny program keveredése lesz az új játék, amolyan modern Street Rod.
Mennyire és miben akarjátok a klasszikus Street Rod-ot követni ?
Kozák T : Jó, hogy ezeket hoztátok fel példának, elõttünk is ezek a példák lebegtek. Ráadásul a Gearhead Garage licensz tulajdona is megvan, tehát minden, ami abban benne van azt felhasználhatjuk és élünk is ezzel a lehetõséggel.
A Street Rod is nagy kedvencünk volt és reméljük méltó követõje lesz a programunk.
HSW: Milyen nevek vetõdtek fel a játékkal kapcsolatban és milyen munkacímen fut a project ?
Kozák T : Ezt egyenlõre nem árulhatjuk el, amíg nincs a program hivatalosan bejelentve.
HSW: A játék teljesen új motort kapott, ami más mint az Insane motorja volt. Miért volt erre szükség és mire képes az új motor ?
Kozák T : Az Insane csak magassági térképes pályát tudott kezelni, nem lehettek benne a jármû fölé nyúló talajelemek, kiálló sziklák, hidak.
Az új Engine viszont sok más újítással is rendelkezik. Tudunk végtelen nagy pályát kezelni, mivel a játék folyamatosan tölti a winchesterrõl a pálya aktuális részleteit, így a határt csak a CD illetve a HDD kapacitása szabhat (no meg persze a Mi idõnk, amit a projectre szánunk).
Ezen kívül a fizika és a 3D Engine is új alapokra lett helyezve, de errõl beszéljen majd maga a játék.
HSW: Milyen autókkal találkozhatunk majd és terveitek szerint mennyi járgány lesz a programban ?
Kozák T : 16 jármû van a játékban, melyek a valódi autókhoz kisértetiesen hasonlító példányok. Hogy miért csak hasonlít ? Mert ilyen törésfizikával ellátott játékhoz nem adják a nevüket a gyártók
HSW: Az általad említett sérülések mennyire lesznek reálisak ?
Kozák T : A teljesség igénye nélkül egy rövid kis lista:
-deformáldó karosszéria
-koszolódó kasznifestés
-karcolások, horpadások minden alkatrészen
-leszakadó alkatrészek
-kinyíló és fityegõ ajtók, motorháztetõk, csomagtartók, kerekek...
-fizikailag korrekt motorikus sérülések
-részecske modellezéssel ellátott darabka törések mely az autó szilánkra törését engedélyezi
-és még egy csomó minden, amit még csak ezután rakunk bele
Azért azt hiszem ezen lista áttekintése után elképzelhetõ, hogy milyen lesz egy nagy sebességgel történõ frontális ütközés a játékban.
HSW: Az eddigi információ morzsákból megtudhattuk, hogy a program egy városban játszódik majd. Mekkora lesz a bejárható terület ?
Kozák T : Ezt még nem mértük le, de a város úthálózata már most több száz kilométer.
HSW: Lesz lehetõségünk száguldozni a városban ? Szerepel majd autópálya, gyorsforgalmi út vagy valami hasonló helyszín, ahol mindenki kiélheti ilyen irányú vágyait ?
Kozák T : Röviden: Igen
HSW: Megmérkõzhetünk majd az ellenfelekkel, amolyan "Halálos iramban" stílusban ?
Kozák T : Igen, hiszem errõl szól a játék maga.
A Halálos iramban volt az elsõ film, amit a játék kedvéért kiveséztünk. Ezután jött a Tolvajtempó és a Taxi I-II.
HSW: Milyen játékmódokra számíthatunk majd ? Esetleg visszaköszönnek majd az Insane-bõl megismert egyes játékmódok ?
Kozák T : Maga a játék egészen más lesz, mint az Insane, de a játékmódokról (ha egyáltalán ezt annak lehet majd nevezni) nem szeretnék beszélni.
HSW: Találkozhatunk majd forgalommal a városban (gyalogosok, autók, buszok, stb...) ?
Kozák T : Természetesen ezek minden megtalálhatóak a játékban.
HSW: Szerepet kap a programban a változó idõjárás vagy a napszakok váltakozása ?
Kozák T : Egyenlõre csak nyári, napos idõszakot terveztünk a kiadóval, mivel a játék stílusához és menetéhez ez illik leginkább, de ez még idõvel változhat.
HSW: Egy ilyen komoly autóverseny programnál meglehetõsen fontos az AI. Mennyire mozognak majd otthonosan a város útjain a gépi ellenfelek - ismerik majd a levágásokat, a rövidebb utakat ?
Kozák T : Az AI már most olyan intelligens, hogy a legkeményebb fokozatban nekünk is nehéz legyõzni (biztos bénák vagyunk )
HSW: Az autók fizikája mennyire lesz közel a valósághoz ? Ti szimulátorok vagy az arcade autóverseny programok közé helyeznétek el az új játékot ?
Kozák T : Megitélésük szerint abszolút szimulátora a program és a fizikája. Ha ez a fizika nem nevezhetõ szimulátornak, akkor semmi sem.
HSW: Lesz lehetõség szabad autókázásra, amolyan Midtown Madness módon ?
Kozák T : Természetesen
HSW: Egy ilyen összetettségû programnak általában kritikus pontja a gépigény. Milyen a minimum konfiguráció, amit megcéloztatok ?
Kozák T : Ez egyenlõre még nem kiforrott, mivel a code optimalizálása még hátra van.
HSW: Sorran jelennek meg az új grafikus kártyák, ezek lehetõségeit kihasználja majd a program ?
Kozák T : Terveink szerint igen, a Matrox három monitoros rendszerét és a GeForce 3-4 Shadow Buffer által nyújtott elõnyeit mindenképpen támogatni fogjuk.
HSW: Az Insane rendkívül sikeres lett a játékosok körében. Ebben komoly szerepe volt annak, hogy a programhoz szabadon lehet autókat és pályákat készíteni.
Mennyire lesz az új program nyitott ebbõl a szempontból ?
Kozák T : Ezt még könnyebbé kivánjuk tenni, mivel az Insane-hez egy kicsit nehézkes volt újabb járgányokat gyártani.
Ennél a játéknál csak egy 3DS Max export plug-in és egy kis Java editálási készség lesz szükséges.
HSW: Jelenleg milyen készültségi szinten áll a program ?
Kozák T : Épp a napokban küldjük ki az Alpha verziót a kiadónak.
HSW: Mikor találkozhatunk a végleges változattal a boltok polcain illetve ha készítetek demó verziót, az mikor fog majd napvilágot látni ?
Kozák T : Ezt még korai lenne megjósolni.
Demó a BETA elfogadása után lesz, a boltokban pedig õsszel jelenik meg a játék.
Ennél konkrétabbat viszont még nem mondhatunk
HSW: Mik a további terveitek, maradtok a PC-s autóverseny programok készítésénél ?
Kozák T : A cipész maradjon a kaptafánál, az Invictus az autós játékoknál.
Ez így van rendjén. Hogy nézne ki, ha mi is ûrhajós-stratégiát készítenénk ?