Most te kivel beszélgetsz? Csak magaddal? El sem olvasod, amit én írok?
Vagy nem tudod, mit jelent az a kifejezés, hogy média hack, és utánanézni is lusta vagy? Az azt jelenti, hogy valamilyen célból magunkra vonjuk a média figyelmét (persze többnyire átverve õket), majd amikor megvan az elérni kívánt cél (ingyenreklám, stb.), szépen beismerjük, hogy nem egészen úgy van az a dolog.
Én arról beszélek, hogy akár ez is történhetett, v. történhetett volna:
1. Nem forradalmi olyan szinten, amit egy fizikus annak nevezne.
2. Viszont újdonság lehet a kapcsolóüzemû tápok között, akár egy új alaplapcsolás a néhány ismert között.
3. De ebbõl önmagában nem él meg a kitaláló. (Lásd az okokat alább.)
4. Ha elõnyösebb valamilyen tekintetben, mint a korábbi megoldások, akkor piacképes lehet.
5. De ehhez az is kell, hogy sorozatban gyártható legyen, mert a konkurens termékeket is sorozatban gyártják.
6. Ehhez tõke kell.
7. Ahhoz meg hype és reklám.
8. Ezt hogy érjük el (elõzetesen befektetett milliók nélkül)? Csináljunk felhajtást!
9. Ennek legegyszerûbb módja? Szenzációkeltés, médiahack!
Aztán ennek hatására tegyük fel elõkerül pár befektetõ, elindul a dolog. No ekkor (tehát még a piacra kerülés elõtt) már be lehet ismerni, hogy nem is olyan fantasztikusan forradalmi a dolog, csak egy hasznos újítás. És ha piacképes, akkor mehet is az üzlet, senki sem "ég le", a befektetõk is jól járnak, egy szavuk sem lehet. Stb.
Még egyszer: nem azt mondom, hogy az egész biztos pontosan így volt, és az illetõ személyek biztos pontosan így gondolták az egészet, csak azt, hogy ez is egy lehetséges forgatókönyv.
Továbbá, mint már utaltam rá (és nem szeretném ezt is 20x leírni): nem valószínû, hogy hamarabb került volna piacra a dolog, mint hogy nyilvánosságra kerül a szabadalmi leírás, amibõl "bárki" láthatja, mirõl is van szó. Tehát, arra nem igazán számíthattak, hogy a forgalmazást is ezekre a halandzsákra tudják majd alapozni. Azaz, az átverés nem terjedt volna ki a vevõkre, mert addigra vagy így, vagy úgy, de már rég kiderült volna a dolog.