A gépem: AMD64 3200+, 2 GB RAM, egyebek. Került bele egy NV8800GTX, 768 MB RAM-mal. Kicsit overkill ehhez a géphez, de majd javul az arány. Ami bosszant: elõszedtem a Morrowindet (elõször az obliviont, de azt fullra húzva kiderült, hogy már a korábbi, 8600-as zsugának is kicsit kevés volt a proci, így vissza raktam a dobozba), felraktam, ráhúztam a graphics extendert, csináltam distant texturákat, és amikor elindul a játék (vagy régi mentés betöltése, vagy új indítás), szépen kilép.
Leszedtem a MGE-t (elõször csak a distant könyvtárat, már akkor sem lépett ki), így megy, de valami iszonyat lassan. Pár éve a PIV 1.6-os gépen, 512 MB RAM és egy Ati 9200-as kártya kiséretében jobban futott. Sokkal. Pl ha felrakom a Morrowind Comes Alive modot, az FPS valahol a 2-15 között kódorog, a sok NPC miatt...
Nézegettem pár optimalizálós oldalt, de nem sikerült rájönni, mi a baj. kínomban már a DirectX 10-et is feltoltam (itt jegyezném meg: már van XP-re is, letölthetõ), de semmi jó. Ha kikapcsolom a MCA-t, akkor 15-50 között jár az FPS. Azért ettõl kicsit többet kéne hoznia ezen a gépen...
Az FPS optimizert bevetettem, az teszi a dolgát, de nem jó, mert annyira leveszi a látótávot az fps érdekében, hogy az már egy októberi estének felel meg, nagy köddel. Merre kutakodjak? Ennél az Oblivion is jobban fut, a Qarl 2 texturákkal, full FCOM COnvergence moddal...
Nem vagyok benne biztos, de mintha régen lett volna valami segédprogram, ami kiirtotta a felseleges texturákat a programból, ezzel javított a futáson. Csak egyszer kellett rátolni a telepített programra, nem mindig, mint az FPS optimizert. Vagy keverem az X3-mal?