Gondolom közületek nem sok olyan ember akad, aki valódi hagyományos, értsd nem számítógépes, hanem szabálykönyv, papír, ceruza, dobókocka szerepjátékkal is játszott már.
Ugyanis ha valaha kipróbáltatok egy hagyományos rpg-t, akkor nem akadnátok fenn a lentihez hasonló dolgokon. Az rpg-k harcrendszerének nem a teljesen valósághû, fizikailag helyes harc szimuláció, hanem a konfliktus valamilyen úton-módon való feloldása a célja. Ebbõl adódik, hogy a valóságot csak nagy mértékben leegyszerûsítve kezeli, és szabályrendszerenként változik, hogy milyen részletességben.
Akadnak rendszerek, ahol egy komplett csata eldöntésére is csak egyetlen kockadobást használnak. S persze akadnak olyanok is, ahol a különbözõ taktikák és harcmodorok használata, valamint a harc körökre való felbontása is helyt kap.
Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb valódi rpg-nél a csata lefolyásába az elbeszélõ elemek is fontos szerepet játszanak.