Az Eldesr Scrolls széria ún "Sandbox" stílusú játék, ahol ajtad áll, hogy miként haladsz elõre. Bármelyik feladatsorba belevághatsz bármikor és bármelyiket abba is hagyhatod bármikor, majd késõbb, ha magasabb szintû leszel, ismét felveszed ha akarod. Vagy nem.
Megteheted, hogy végigviszed a õ vonalat néhány óra alatt, meg azt is, hogy kitalálsz magadnak egy karaktert, aki csak él a világban, nem törõdik azzal, hogy a játékfejlesztõk rá bízták a világ legnagyobb gondjának megoldását. Így is sokszáz órát lehet bele tenni, fõleg ha modokat is használsz.
Igazából azért is mindegy, hogy követed-e a fõ sztori feladatait, vagy hanyagolod, mert a világban jövõ menõ lények, de fõleg az ellenfeleid veled együtt fejlõdnek (itt most egy pillanatra elbizonytalanodtam, mert a Morrowind elég régen volt, de az utódaiban biztosan így van) egy szintig. Azaz mindegy, mikor fogsz bele egy feladatba, az abban eléd kerülõ ellenfelek nagyjából az aktuális szintednek megfelelõen lesznek erõsek. Ha mégse, akkor hagyd annyiba a dolgot és térj rá vissza késõbb, amikor már te is erõsebb leszel. Ha valami nem megy, ne erõltesd, hanem hagyd késõbbre.