Jelenleg még viszonylag éretlen az RTX tech, a támogatottsága is egészen alacsony, de egyértelműen a számítógépes grafika jövőjét mutatja, a rengeteg emészthetően kinéző, de kamu fény-árnyék-tükröződések végét, a valósághű szimulációkra építő korszak kezdetét. A Battlefield V példáját látva lehet a ray tracing gépigényén rengeteget optimalizálni kevés idő alatt is, csak mélyen be kell mászni a motorháztető alá...a felületes implementációk pedig nyilván irreálisan gépigényesek lesznek. A legnépszerűbb licenszelhető grafikus motorok, mint az Unreal, Unity és az EA Frostbite-ja is felszállt az RTX vonatra, idővel egyre bővülni fog a támogatottság és a gépigény sem lesz feltétlen problémás.
Jensen Huang beszélt a CES anyagban a DLSS-ről és az AI alapú képminőség javító technológia elképzelt jövőjéről...a jelenleg gyerekcipőben járó DLSS még látványos eredményeket hozhat az évek során, múltán. Ha idővel tényleg sikerül összehozni azt, hogy mondjuk 1080p-nél nem szükséges nagyobb valós idejű renderelési felbontás - esetleg akkora sem - csak mintavételezési alapként szolgál, majd azt a képelemző AI tech képes lesz feljavítani mondjuk egy tűéles natív 4K renderelés eredményével egyenértékűvé, kegyetlen nagy tech ugrás lesz. A múlt alapján mindez irreális vágyálom-szerű sci-fi tech bull$hit blablának tűnhet, de ha jobban belegondolsz, akkor kezdünk kifutni a további GPU miniatürizálással elérhető újabb és újabb, egyre nagyobb felbontások tényleges renderelését elérhetővé tevő GPU számítási teljesítmény növekedések korszakából...adja magát az ötlet, hogy hagyjuk a nyers erőt és próbáljuk meg okosabban, alternatív megközelítéssel. Kezdetben lehet hogy túlárazott nevetségesen sz4r megoldás lesz, de amint beérik kijöhet belőle az elérhető árú állejtés.
Jó lenne tudni minél hamarabb az AMD elképzeléseit is a jövőt illetően, mert a jelenlegi VGA felhozataluk nem túl előremutató. Ha adott szinten a jelenlegi pirosak nyers teljesítményben versenyképesek egy RTX karival ray tracing nélkül, az részemről legfeljebb alacsonyabb árcédula mellett képzelhető el versenyképesnek, legalábbis amint sűrűbben kezdenek szállingózni az RTX támogatású címek és nem csak nagyrészt távolba nézés lesz. Remélhetőleg az AMD is nagyban gondolkodik majd az újabb GPU architektúrájával, de ha a Navi nem is hoz majd semmi hatalmas újítást, csak eszmélnek majd mielőtt elkezdenek lemaradni a versenyben...csak nem Lisa Su vezetése alatt fog emelkedő pályára állni, majd újra lejtmenetre futni az AMD...akkor lesz majd valóban túlárazott az RTX.