Én nem vagyok büszke rá, :) csak próbálom túl élni az országot meg a politikát.
Nagy anyám arra tanított,hogy mindig sporoljak, most kicsit sporolunk az árammal meg a gázzal.
Dzsilett, a sima mágnes nem haver. Fel kell rézkábelezni.
Elektromágnes kell.
Szedj szét egy elektromotort és nézd meg hogy van megépítve.
Olyan dolgot kell csinálnod amit ha az óra köré teszel az elektromágnes segítségével a benne lévõ fém alkatrészeket egy adott irányba mozgatja, pontosan a fogaskerekek haladási irányának az ellenkezõ irányába.
De ahoz hogy ez jól mûködjön elõbb fel kell mágnesezned az órában a kis fém fogaskerekeket, anélkül is látszik egy kicsi lassulás de nem annyira.
Úgy mágnesezd fel ha nem tudod szétszedni az órát "le van plombázva" hogy egy bazi erõs mágnessel ahól a fogaskerekek vannak csinálsz simogató mozdulatokat.
Adott irányból mindig egy irányba húzd a mágnest, vízszintesen, mintha macskát simogatnál.
Ezzel kb 10 perc alatt úgy felmágnesezed a fogaskerekeket, hogy az erõs mágnessel az óra oldalán a fogaskerekek közelében jelentõs lassulás áll be azon a ponton amikor a nagyobb fogaskerék É polusa a mágnes D polusához ér be, a mágnes lassítja a fogaskerék elforgását azáltal hogy magához vonzza a fémkerék D polusát.
Végülis sima mágnesekkel is össze lehet zavarni az órát, a legrosszabb esetben felgyorsítod. De akkor a legjobb ha egy az óra köré épített "körindukciós" tekercsel "négyszögletõ koszorú" mozgást indukálsz a fogaskerekekben. Akkor jó ha éppen a haladási irányának ellenkezõ irányában teszed ezt.
Ez minden óránál mûködik. Hogy miért? Mert minden órában a fogaskerekeket egy ilyen kis elektromotor tekeri a fogyasztás függvényében, igaz az kicsi, de nagyon közel van ahoz a tengelyhez amit mozgat.
A mi megoldásunknál a tekercsek az órán kívûl vannak, így a távolság nagy, kb 10 centi. Ezt ellensúlyozva nekünk nagyra kell megépíteni a szerkezetet.
Kell egy kis elektrotechnikai ismeret hozzá, de egy laikus számára sem lehetetlen, egy hétvégés elfoglaltásg az egész.