nem igazán foglalkozok a forma1el, nekem már nagyon régen elment a kedvem töle... de tegnapeste az estfm-en volt müsor, ahol jónéhányan beszélgettek, meg betelefonálók is. ott említettek pár érdekes dolgot.
az f1ben régebben (20+ éve) a csapatoknak volt, hogy 3,4 pilótája volt, és ha a "profibb" pilóta autója esetleg lerongyolódott, akkor a hátrébb haladó, de gyengébb pilóta kiállt a boxba, és átadta a kocsit a jobb pilótának, hogy az jobb helyezést érjen el. a motorsportokban (superbike, stb) általános, és bevett szokás, hogy a csapatok felvezetöt használnak a jobb versenyzöjük számára, és a csapat dolga hogy öt kiszolgálja. a hosszútávú kerékpárosokról nem is beszélve (tour de france, ahol a rohamozó versenyzö még csak almalevet se visz magával, mert azt is a "személyzete" hozza. meg szélárnyékot csinálnak neki, meg....)
szóval csapatsportok vannak, és elméletileg az f1-ben semmi nem tiltja, hogy ugyanígy, 1 pilótára koncentráljon a csapat, és a másikat igenis visszaparancsolja. az, hogy ez újdonság az elmúlt mondjuk 10 évhez képest, az más kérdés. lehet, hogy kb 3 év múlva minden csapat úgy fog menni, hogy van egy vezérpilóta aki a pontot szerzi, és van egy kiszolgáló, aki "eltakarítja" számára az utat.
ezek se az én véleményem, csak egy megvilágítása a dolgoknak. én már jónéhány éve nem foglalkozom azzal a cirkusszal.