Hotel: Tegyük el a hirdetõ brossurát, mely a városkát hivatott bemutatni. Ezután próbáljuk meg felkapni Kate bõröndjét, de mivel nem sikerül, menjünk a sarokba és beszélgessünk el Momo-val, a rajzoló kisfiúval! Ezután vegyük fel a recepciós csengõ kulcsát. Helyezzük a kulcsot a kis figurába és nyomjuk meg a piros gombot! Beszéljünk a recepcióssal, és kérjük meg, hogy vigye fel a csomagunkat a szobánkba!
6-os szoba - Vegyük fel a Fax 1-et az éjjeliszekrényrõl, majd hívjuk fel mobilon a következõ számot: 12-458-902. Marson, a fõnökünk elküldi a második faxot.
Hall - Beszéljünk a recepcióssal, mire odaadja a Fax 2-t. Ezután újra beszéljünk a recepcióssal, minden lehetséges dologról! A helyiség másik sarkában vegyük fel a közepes és a nagy fogaskereket a földrõl, melyet Momo ott hagyott, és a kicsit az asztalról. Vizsgáljuk meg az asztalba vésett karcolatot, majd hagyjuk el az épületet!
Város: Menjünk jobbra és beszéljük a padon ücsörgõ bácsival! Ezután forduljunk vissza és menjünk balra, hogy beszélhessünk a bolt ajtajában ácsorgó pékkel. A társalgás után menjünk további két képernyõnyit balra, és vegyük fel a napilapot a padról. Itt olvashatunk Annáról a vezércikkben.
Közjegyzõ: A jegyzõ házának ajtajához egy kis lépcsõ vezet fel. Battyogjunk fel és nézzük meg közelebbrõl a falra szerelt automaton-t! Rakjuk a kezébe a Fax 2-õt, majd húzzuk meg a mellkasa melletti kart, és végül a karjánál lévõt! A masina megvizsgálja a papírt és az ajtó kitárul. Odabent üljünk le a székre és beszéljünk a jegyzõvel! Olvassuk el Anna levelét, melyet a jegyzõ nyújt át nekünk, majd menjünk ki a váróba és vegyük fel a teleszkópos kulcsot a kabátfogasról az ajtó mellett. Ezután menjünk ki, és iránya templom!
Templom: Menjünk végig az utcán jobbra, át a hídon, fel a dombra! Próbáljunk meg bemenni, de a rács zárva.
Sekrestye: Menjünk a templom végében található ajtóhoz, és lépjünk be a sekrestyébe! Próbáljuk meg kinyitni a templom bendõjébe vezetõ ajtót, de úgysem nyílik. Vizsgáljuk meg a feszületet a falon, az oltár mögött! Mögötte van egy kulcs, tegyük is el! Ezután vizsgáljuk meg a fiókszekrényt és nyissuk ki a kulccsal! Nézzük végig a fiókokat és vegyük fel mind a négy kártyát (piros, lila, zöld és kék)! Ha a megfelelõ fiók van épp kihúzva, akkor a szekrény jobb oldalából kiálló karral még jobban kitárhatjuk, és az így elõugró rejtett fiókrészbõl tegyük el a Voralberg kulcsot és a gyónási levelet. Hagyjuk el a szobát és vegyük az irányt a templomtorony felé!
Harangtorony: Az oldalsó bejárat zárva. Lessük meg közelebbrõl az ajtó melletti részt, és helyezzük be Momo fogaskerekeit a megfelelõ sorrendbe úgy, ahogy azt korábban az asztalon láttuk! Húzzuk meg a kart, mire Kate belép az ajtón és a felvonó elvégzi a feladat, és felvon minket! Vizsgáljuk meg a harangverõ automaton-t és jól látható, hogy a hátból hiányzik valami. Nem-nem, nem egy balta, hanem a játszandó dallam kártyája. Illesszük bele a lila kártyát, mire a gép eljátssza a rekviemet, és a sírkertben lévõ mauzóleumon ülõ automaton leveszik a kalapját.
Mauzóleum: Hajoljunk közelebb az automaton kalapjához, és helyezzük bele a kulcsot! Miután beléptünk, húzzuk ki Hans tepsijét! Tegyük el a cetlit és a Valadilen hangcilindert!
Dolgunk végeztével hagyjuk el a templomkertet és menjünk vissza a fõutcán egészen a hotellel szemközti gyár bejáratáig!
Hans és Anna múltja
A kapu és a szökõkút: Helyezzük a teleszkópos kulcsot a kapun ücsörgõ automaton-ba, majd nyomjuk meg a nagy gombot az alsó automaton-on, és húzzuk meg a kart, mire a kapu kinyílik. Odabent a szökõkútnál rémisztõen sok irányba mehetünk, de aggodalomra semmi ok, hamarosan otthon érezzük majd magunkat! Dél - vissza az utcára, délnyugat - a gyár, északnyugat - a fészer egy nagy bádogdobozzal és karral, északkelet - vonatállomás, délkelet - Voralberg kúria.
Voralberg kúria: Válasszuk a délkeleti utat! A fõbejárat zárva, ezért kerüljük meg a házat, és vegyük észre, hogy az oldalsó kapu is hasonló állapotban van! A fal mellett egy feltekerhetõ létra pihen, de kulcs kell hozzá. Kövessük az ösvényt jobbra, egészen a labirintusig!
Kert - Beszéljünk a kertésszel, majd keressük meg a labirintusban a fali szökõkutat, és emeljük ki belõle a Voralberg kulcsot!
A kúria tetõtere - Használjuk a Voralberg kulcsot a létrához, majd másszunk fel rajta be a padlásra! Odabent menjünk balra és vizsgáljuk meg az asztalt! Tegyük el a tintát és Anna naplóját!
A padlás alkóvja - Menjünk a helyiség jobb sarkába a nagy szekrény mögé! Kapcsoljuk fel a lámpát, mire Momo megérkezik. Momo egy mamutot szeretne rajzoltatni, ahogy Hans is rajzolt neki, és a kezünkbe nyom egy ceruzát és papírt. Megígéri, hogy ha rajzolunk neki egyet, elárul egy titkot. Nosza, menjünk is vissza a sarokba, ahol az imént feloltottuk a villanyt és keressük meg a falba vésett mamutrajzot, melyet még Hans készített 1932-ben! Fogjuk a papírt és a ceruzát, majd készítsünk egy kópiát! Ha a rajzot odaadjuk Momo-nak, megkér, hogy kövessük végig az fõutcán.
Momo titka
A hegy: Kövessük Momo-t végig a fõutcán balra, el a pék és a közjegyzõ elõtt, át a kapun fel a hegyre, egészen addig, amíg meg nem pillantjuk Momo-t egy kõfal mellett ücsörögve. Beszéljünk újra vele!
A patak - Nézzünk jól körül és vegyük észre a patak túloldalán lévõ barlangot! Menjünk fel a gáthoz és próbáljuk meg kinyitni. Nem megy, Kate-nek segítségre van szüksége. Ha Momo-t megkérjük, sikeresen eltöri a kart, amit mi gyorsan vegyünk is fel! Menjünk vissza a csónakhoz, ami mellett ide fele jövet elsétáltunk és az imént szerzett rúddarabunkkal húzzuk kijjebb a ladikot! Mivel az tiszta szmötyi, Kate nem igazán akar hozzányúlni, úgyhogy ismét Momo-ra vagyunk utalva. Ha szépen megkérjük, segítségével szert tehetünk egy erõsebb rúdra (evezõlapát), mellyel már ki tudja nyitni nekünk a gátat.
A barlang - Most, hogy a patak elapadt, sétáljunk át a medren és menjünk be a barlangba! Nézegessük meg a barlangrajzokat, majd vegyük fel a kis mamutbábut!
A Gyár felderítése
Dolgunk végeztével menjünk vissza a városkába, be a gyártelepre!
Fészer: A szökõkúttól induljunk el északnyugatra a fészerhez, és húzzuk meg a kart! Egy nagy karom dönget ki a gyárból, felcsípi a dobozt, és behúzza a gyárba.
Gyár: Ezután menjünk délnyugatnak az elágazásnál és vegyük észre a nagy vízkereket a gyárépület balján, majd lépjünk be a Voralberg gyárba! Menjünk fel a bal oldalon terpeszkedõ fémlépcsõn és lépjünk be a szobába!
Anna irodája - Nézzünk körül Anna íróasztalán! Tegyük el Anna levelét, lessük meg az új mozdony terveit, majd vágjuk zsebre az idézéseket az iratszögrõl, melyekbõl kiderül, hogy az utóbbi két évben Anna elég nagy válságban van.
Zenedoboz - Menjünk a fal mellett található könyvespolchoz! Húzzuk meg a felsõ sor jobbról második könyvét, mire egy két figurát tartó zenedoboz emelkedik elénk. Miután lejárt a cilinder, máris a zsebünkbe kerül, így fogjuk a már korábban megszerzett Valadilene hangcilindert és helyezzük a gépbe! Ekkor egy bejátszás következik, melynek befejeztével tegyük el a két figurát ábrázoló játékszert! Hagyjuk el a szobát, és menjünk le a fémlépcsõn!
Oscar összeszerelése
Hans dolgozószobája - A fémlépcsõtõl forduljunk balra, és menjünk el egészen a kézbesítõ szobáig. Menjünk tovább át az ajtón, míg abba a szobába nem érünk, ahol Oscar egy fémtartón lóg. Beszéljünk vele! Kiderül, hogy õ a mozdonyvezetõ, ám lábakra van szüksége, ezrét gyártanunk kell neki. Ad is nekünk egy kártyát, majd menjünk ki a szobából, vissza a kézbesítõbe!
Kézbesítõ szoba - Vizsgáljuk meg a nagy fémládát, amit a fészerbõl húzattunk be a karral! Vegyük észre, hogy Kate nem bírja megemelni, majd kapcsoljuk be a targoncát, mire az átviszi a dobozt a gyártósorhoz.
Gyártósor - A gyártósort be kell kapcsolni. Menjünk a gyár jobb szélsõ sarkába és lépjünk be az ajtón! Lépjünk oda az ablak melletti masinához és húzzuk meg a láncot! Erre beindul egy kiskerék, majd odakint a nagy, és ezután már csak a kart kell meghúznunk, és a gyár áram alá kerül.
Vezérlõpult - Menjünk fel a fémlépcsõn Anna irodája mellett, és keressük meg a gyártósor vezérlõtábláját! Illesszük bele Oscar kártyáját, majd húzzuk meg a hármas gyártósor karját, mire a lámpa kigyullad! A kártyától balra található fogantyúval választhatjuk ki a készítendõ végtag színét sárgásbarnára! Ha elkészült a megfelelõ láb, vigyük vissza Hans dolgozószobájába és adjuk oda Oscar-nak!
Vonatállomás: A szökõkúttól induljunk északkeletnek az állomás felé!
Vonat - Szálljunk fel a vonatra, és odabent beszéljünk Oscar-ral, aki elmondja, hogy jegyre van szükségünk. A jegypénztár azonnal nyit, menjünk is oda!
Jegypénztár - Szálljunk le a vonatról és menjük a pénztárhoz, ahol Oscar már a jegyárus szerepében vár ránk. Beszéljünk vele, majd tegyük el a jegyet, valamint a jegyzõi dokumentumot, amit le kell pecsételnünk.
Miután megvan a jegy, szálljunk be a vonatba, beszéljünk újra Oscar-ral, majd hagyjuk el a szerelvényt, de a másik oldalon szálljunk le, a szemközti peronra! Szemléljük meg a masinát, melyen egy kar és egy kerék található, majd hagyjuk el az állomást!
A vonat elindítása
Miután elhagytuk az állomást, menjük el a jegyzõhöz!
Közjegyzõ: Ha bent vagyunk a házban, hiába próbálkozunk belépni a jegyzõ szobájába, mert az ipse épp pihen. Menjünk az íróasztalhoz és helyezzük az engedélyt a padra. Nyissuk fel a pecsételõ automaton kalapját és töltsük bele a tintát, majd nyomjuk meg a piros gombot! Az engedély máris le van pecsételve, tegyük is el!
Vonatállomás: Szálljunk be az utazókabinba és beszéljünk Oscar-ral! Adjuk oda neki az engedélyt! Ezután vizsgáljuk meg a belsõbb kabint, hogy minden tárgy a helyén van é! A Hans-t és Anna-t ábrázoló játékocskának a középsõ állványon kell lennie, a két hangcilindernek az erre kialakított szekrényben, míg a mamutbábúnak a szögletes tálcán, a kis szekrénykén!
A vonat felhúzása - Szálljunk le a kocsiból és menjünk oda a vonat csévélõjéhez! Forgassuk el a kereket, majd húzzuk meg a kart, mire a készülék felhúzza a vonatunkat. Állítsuk vissza a készüléket a kezdeti stádiumába és szálljunk vissza a vonatra!
A kabinban adjuk át a jegyet Oscarnak, mire kezdetét veszi az utazás.
Barrockstadt
Beszéljünk Oscar-ral, így megtudjuk, hogy a vonatot újra fel kell húzni.
A vonatcsévélõ felkutatása
Állomásfõnök - Az állomás nem más, mint egy hatalmas madárház. Szálljunk le a szerelvénytõl, és nézzünk jól körül! Keressük meg az állomásfõnököt, az öreg szakállas fazont, aki a folyóparton ácsorog, és társalogjunk vele, amirõl csak lehet! Ezután vegyük fel a kampót a homokból, és forduljunk vissza, egészen a fémlépcsõig. Ott menjünk át a mozdony baloldalára a fémlétrához, minek aljában ott figyelnek a madarak, melyrõl a fõnök beszélt. Miattuk nem tudunk felmászni.
A fal - Menjünk át a vonat túloldalára, és hagyjuk el az állomást a sínek mentén. Kövessük a síneket, mígnem elérünk egy nagy falhoz, és Kate észre nem veszi a csévélõgépet. Valahogy ide kell vonszolnunk a mozdonyt.
A szerelvény vontatása
Menjünk vissza a mozdonyhoz, ahol Oscar már vár ránk. Szálljunk be és beszéljünk vele! Megtudjuk, hogy az egyetem rektorai beszélni kívánnak velünk. Másszunk le a vonatról, majd vegyük az irányt balra és sétáljunk át a lépcsõn jobbra! Keressük meg a lépcsõtõl nem messze álló gátkapcsolót, és vegyük észre, hogy az zárva, és nyitásához kulcs kell. Ezután forduljunk vissza és a lépcsõ mellett elgyalogolva addig menjünk, míg a bárkához nem érünk.
Bárka - Beszéljünk a házaspárral! Beleegyeznek, hogy 100 dollárért elvontatják a mozdonyunkat a feltéve, hogy a gátat kinyitjuk.
Ha lebeszéltük az ügyet, menjünk vissza és hagyjuk el az állomást, és vegyük az irányt az egyetem épülete felé!
Egyetem: Vegyük szemügyre a tér közepén álló szerkezetet, majd beszéljünk a lépcsõ alján ácsorgó fickóval!
Rektorok - Lépjünk be az épületbe és a bal szárnyat követve sétáljunk el a folyosó végéig, majd nyissunk be a rektorokhoz! Beszéljünk velük, minek során kiderül, hogy adnak nekünk zsét feltéve, hogy megjavítjuk az egyetem elõtt álló hegedûs szerkentyût. Hagyjuk el a szobát, és menjünk a könyvtárba!
A sauvignon szõlõ ügye:
Könyvtár - A könyvtár közepén lépjünk az asztalhoz, ahol az egyik diák épp tanul és emeljük el az Amerzone könyvet, melybõl a madár étkezési szokásairól olvashatunk. A lépcsõtõl balra találunk egy hatalmas létrát, melyen másszunk fel és tegyük el a gombákról szóló könyvet! Az írásból kiderül, hogy a Yangala-Cola gombának látásjavító hatása van. Ezután hagyjuk el a könyvtárat, és vegyük az irányt jobbra, egészen a nagy mamutcsontvázig!
Cornelius Pons professzor - Beszéljünk az öreg professzorral, faggassuk ki amirõl csak lehet!
Az állomás: Keressük meg az állomásfõnököt és beszéljünk vele! Nem sokkal jutunk elõrébb, ezért szálljunk be a vonatba és tegyük el a mamutbábút! Induljunk vissza az egyetemre, ám még útközben beszéljünk az állomásfõnökkel!
Az egyetem: Adjuk a mamutbábút a professzornak, aki izgalomba jön és a laboratóriumába siet. Kövessük!
Laboratórium - Az ajtótól balra vizsgáljuk meg a szekrényt! Tegyük el a Barrockstadt hangcilindert! Menjünk a professzorhoz és vegyük fel a Yangala-Cola port és a kémcsõfogót!
Rektorok - Menjünk vissza a rektorokhoz és beszéljünk velük!
Az állomás: Keressük fel újra az állomásfõnököt, aki épp a hídon ácsorog! Beszéljünk vele, és kinyitja az ajtót, mely a hátsó kertbe vezet, kövessük!
Kert - Lépjünk ki a kertbe, és menjünk hátra a vörös-bogyós bokorig, és tegyünk el pár sauvignon szõlõszemet! Ezután irány vissza az állomásra!
Vonatkabin - Szálljunk be a kabinba és helyezzük a Barrockstadt cilindert az állványba, de ügyeljünk rá, hogy a Hans-ot és Anna-t ábrázoló játékocska az állványon legyen! A bejátszás végeztével szálljunk ki a vonatból!
Létra - Szórjuk oda a szõlõszemeket a létra aljában csipegetõ madaraknak, akik azonnal továbbállnak. Így már felmászhatunk, és odafent a kémcsõfogó segítségével csenjük el a kakukktojást!
Ha elraktuk, menjünk vissza az egyetem fõterén található szerkezethez, ám útközben még összefutunk az állomásfõnökkel, aki egy üveg bort ajándékoz nekünk.
Hegedûgép - Helyezzük a kakukktojást az ajtón lévõ nyílásba, majd forgassuk el a kereket! Menjünk le a létrán és húzzuk meg a kart. A masina elindul, már mehetünk is vissza a jutalomért.
Rektorok - Beszéljünk az egyetem rektoraival, akik máris odaadják a 100 dolcsit.
A vonat falhoz húzása
Állomás: Kapásból menjünk a bárkához és adjuk a pénzt a házaspárnak! Cserébe megdobnak minket a gátkapcsoló kulcsával, már csak ki kell nyitnunk azt!
Gátvezérlõ panel - Nyissuk ki a kulccsal a panelt! Vizsgáljuk meg a törött telefon melletti számot. Mivel a telefon nem mûködik, használjuk a mobilunkat, és hívjuk a következõ számot: 2766-6742! A következõ gombokat kell majd választanunk: # 4 1 * Persze a szolgáltatás nem elérhetõ, de legalább megtudjuk, hogy az állomás számkódja a 4-es, míg a víz emeléséhez az 1-es, süllyesztéséhez a 2-es gomb szükségeltetik. Hajoljunk oda a panelhoz és emeljük meg a vízszintet oly módon, hogy a készülékbe bepötyögjük a 4-2 kombinációt és nyomunk egy *-ot! Siessünk vissza a bárkához, és újságoljuk el nekik a hírt, mire azonnal el is indulnak. Most siessünk vissza a panelhoz, és üssük be a 4-1 kódot és *! A bárka máris kifut az állomásról.
Menjünk a bárka után és beszéljünk a házaspárral, mire az öreg elénk dob egy láncot. Szereljük rá a kampót és kössük az egészet a mozdonyra. A bárka máris kivontatja a vonatot a falhoz. Menjünk a vonatunk után, és útközben felhív minket a professzor, hogy az elõadás megkezdõdött.
Egyetem: Siessünk vissza az egyetemre és másszuk meg a lépcsõt a bejárattal szembeni mamutcsontváztól balra! Hallgassuk végig az elõadást, majd menjünk a laboratóriumba!
Laboratórium - Vegyük fel az asztalról az Ivory Ark legendája címû írást és olvassuk el! Tegyük el a mamutbabát és beszéljünk a professzorral, majd pedig hagyjuk el az épületet!
A fal: Menjünk vissza a vonatunkhoz, másszunk át a személykocsin keresztül és húzzuk fel a vonatot (kerék teker, kar meghúz)! Szálljunk vissza a kocsiba, és helyezzük a mamutbábut a tálcára! Ezután beszéljünk Oscar-ral, és a vonat máris tovább gördül a falig.
Átkelés a fal kapuján:
Jegypénztár - Szálljunk le jobbra a kocsiból és menjünk a jegypénztárhoz! Beszéljünk a jegyárussal (Oscar), aki elmondja, hogy az átkeléshez vízumra lesz szükségünk. Menjünk az épület mögé és próbáljuk ki a hátsó ajtót: nem nyílik.
Bejárat a falba - Menjünk tovább a jegypénztár mögött egészen a falig, és lépjünk be az ajtón! Menjünk fel a lépcsõn, majd lépjünk be a megfigyelõ szobába!
Megfigyelõ szoba - Beszéljünk Malatesta kapitánnyal! Nem akar vízumot adni, mert szerinte kozák katonák kémkednek a falon túl. Nézzünk bele a távcsõbe, állítsuk élesre, és jól látható, hogy az öreg egy fadarabtól van berezelve. Most menjünk az asztalhoz és vegyük észre a törött szemüveget. A fickónak igen rossz a látása. Sebaj, töltsünk bort a poharakba, illetve egy kis Yangala-Cola gombaport is, majd itassuk meg a kapitányt. Miután megitta, belenéz a távcsõbe és hibáját megvallva sûrû bocsánatkérések közepette átadja a vízumot.
Jegypénztár - Adjuk oda a vízumot Oscar-nak, mire õ ad egy jegyet cserébe. Szálljunk be a vonatba és adjuk át a jegyet Oscar-nak, és már indulunk is!
Komkolzgrad
Szálljunk le a vonatról jobbra és induljunk el a mozdony felé, ahol Oscar már vár minket! Újabb csévélõgépet kell keresnünk, de persze Oscar segítsége nélkül. Nosza, bóklásszunk egyet az állomáson, és tájékozódjunk egy kicsit!
Ipari komplexum: Másszunk fel a sín felett ágaskodó hatalmas gépmunkásra! Tegyük el a Komkolzgrad hangcilindert, Hans tervrajzát és kulcsféleséget! Vizsgáljuk meg közelebbrõl a vezérlõpultot! Helyezzük be a kulcsféleséget, majd toljuk elõre kétszer a kart, mire a gép a vonat fölé siklik. Nyomjuk meg a piros gombot, és ezzel fel is húztuk a vonatot. Ezután húzzuk kétszer lefelé a kart, hogy a gigászi munkásgép visszatérjen eredeti pozíciójába! Másszunk le a géprõl!
A kézrabló elõkerítése
Kézrabló bandita - Egy férfi ugrik le a vonatról és szalad el. Menjünk utána, és vegyük észre, hogy a nagyajtó zárva! Másszunk be a vonatba és menjünk a hálókabinba, ahol a megkötözött Oscar gubbaszt. Ellopták szerencsétlennek a kézfejeit. Vegyük fel a földrõl a hidegvágót, majd a másik fülkében játsszuk le a Komkolzgrad cilindert, melybõl megtudjuk, hogy Hans a ruszkiknak is dolgozott, hogy az emberi munkaerõt automaton-ok válthassák fel.
Munkásgép - Szálljunk le a vonatról és menjünk vissza nagy munkásgéphez és másszunk rá fel újra! Jöjjünk vele eggyel elõrébb és ugorjunk át az erkélyre! Nézzünk be a nyíláson, majd vágjuk ki a hidegvágóval! Másszunk be és odabent nézzünk jól körül, vizsgáljuk meg az ablakokat és az ajtót, majd vegyük fel a fémpolcról a gyújtógyertyát (olyan mint egy voodoo baba)! Másszunk vissza a munkásgépbe és guruljunk vele vissza az eredeti pozíciójába, majd másszunk le róla!
Menjünk végig a peronon, egészen hátra a bányalejáróig. Húzzuk meg a kart és hívjuk a liftet, majd menjünk le vele a bányába!
Bánya - Odalent vak sötét van, ezért keressük meg a generátort a lifttõl balra. Helyezzük bele a gyertyát és húzzuk meg a kart, mire a bányarendszer fénybe borul. Induljunk el a bánya belsejébe, ám félúton vegyük észre a szellõzõnyílást! Battyogjunk tovább, míg egy lifthez nem érünk! Utána forduljunk jobbra és menjünk fel a fémlépcsõn! Vizsgáljuk meg az orgona-automaton-t, és jól látható, hogy Oscar mancsai vannak rajta. Vegyük fel a csavarhúzót, és menjünk vissza, próbálkozzunk a nagy fémajtóval a monitor alatt!
Monitor szoba - Keressük meg a fémlétrát, melyre egy táblát szereltek. Na, ha már valaki rászerelte, mi szépen leszedjük, hiszen ezért van csavarhúzónk! Ezután már nyugodtan felmászhatunk. Odafent lépjünk be az ajtón és beszéljünk a mi kis tolvajunkkal! Megállapodunk vele, hogy visszaadja Oscar kezeit, ha elhozzuk neki Helena Romanski-t, az énekest! Basszus, könnyebb kérés nem volt? Hagyjuk el a szobát és vegyük szemügyre az egysínû vasutat a szoba mellett!
Helena felkutatása
Helena szobája - Menjünk be az imént leeresztett rajongói szobába és annak is a legvégébe! Nézzünk szét a szekrénykén és lessük meg Helena albumkönyvét! Ebbõl kiderül, hogy Helena korábban Frank Malkovitch-csal is együtt énekelt, akit Kate anyja is közelebbrõl ismer. Nosza, hívjuk is fel mobilon a mutert, akitõl megtudjuk, hogy az énekesnõ jelenleg Aralbad-ban tartózkodik.
Monitor szoba - Menjünk vissza a szobába és beszéljünk Borodine-nal arról, amit az imént megtudtunk. Az egysínes vasút segítségével máris eljuthatunk cosmodrone-ba, így hagyjuk el a szobát, és szálljunk be a masinába!
Cosmodrome: Miután megérkeztünk, nézzünk jól körül, ismerkedjünk a tereppel!
Boris kérója - Másszunk fel a lépcsõn és lépjünk be Boris birodalmába, ami egy kiselejtezett ûrhajóféleség. Beszélgessünk vele, majd vegyük fel a fazon háta mögött fekvõ vodkásüveget! Az ipse kimegy, és amilyen részeg le is esik a korlátról. Menjünk vissza a lakjába, és a széke feletti szekrénykébõl tegyük el a kulcsot és a levelet.
Menjünk ki és vizsgáljuk meg a vezérlõpanelt! Használjuk a kulcsot! Menjünk le Boris mellé és a korlát alatt található kis kereket forgassuk el, ezzel vizet engedve a rendszerbe! Most menjünk vissza a pulthoz! A kallantyúk segítségével mozgassuk Boris-t a csõ alá, és a megfelelõ kar meghúzásával öntsük nyakon vízzel! Ezután máris tisztább fejjel válaszol a kérdéseinkre.
Ûrhajó bázis - Keressük meg a Hans építette úrhajót! Bóklásszunk körbe és vegyük észre a sok-sok madarat a léghajó körül. Másszunk fel a lépcsõn a hajóhoz. Menjünk vissza Boris-hoz és faggassuk ki a léghajóról, aki odaadja a kulcsot. Nyissuk ki a hajót és odabent húzzuk meg a kart, ami persze nem mûködik. Hagyjuk is el a hajót!
Ûrhajó vezérlõ - Beszéljünk Boris-szal és egyezzünk meg vele a léghajó kapcsán. Ha repülni akar, hát repülni fog. Menjünk a vezérlõterembe és a Voralberg kulccsal aktivizáljuk a panelt! Nyissuk fel a négyzet alakú lapot és kössük össze a két drótot! Ezután toljuk fel a kör alakú dudorkart. Most fogjuk a jobb oldalon található vértesztelõ apparátust és szaladjunk le vele a pilótához, vegyünk tõle vért! Ha megvan, sprint vissza a vezérlõbe, és rakjuk a cuccot a négyzet alakú foglalatba. Persze az analízis során a pilóta megbukik a magas véralkohol szint miatt. Nem baj, használjuk Kate vérét, oly módon, hogy a vértesztelõ apparátusra kattintunk. Ezt már elfogadja a gép. Most nyomjuk meg a bal szélsõ gombot, amivel a pilótát a géphez emeljük. Újabb sárga fény gyullad ki. Nyomjuk meg a gombot, melyen a két nyíl áll, és nézzük végig, ahogy Boris a hajóhoz sétál, majd pedig amikor azt mondja, hogy készen áll, nyomjuk meg a háromszög alakú gombot! Boris álma beteljesült!
Sétáljunk a kilövõszerkezet aljához és vegyük fel a kurbliféleséget, amit Boris otthagyott nekünk! Menjünk fel a toronyba (el Boris lakja mellett) és a kurbli segítségével eresszük szabadjára Soyouz-t, a mechanikus sast, mely elzavarja a madarakat a léghajó környékérõl!
Léghajó - Másszunk vissza a léghajóba, és húzzuk meg a kart, majd évezzük az utazást!