Vitézy közölte, hogy a Siemens a vonal felújításakor telepített vonatvezérlõ programja akkor lesz teljes körûen alkalmazva, ha az M2 vonalon nem járnak vegyesen az orosz és az új francia kocsik, a Siemens irányítóprogramja ugyanis nem képes vezérelni a régi orosz jármûveket, emiatt jelenleg egy ideiglenes megoldás mûködik a vonatokon.
A vezérigazgató szerint a szoftverfrissítéssel várhatóan megszûnnek a jelenlegi problémák, amik balesetveszélyt nem jelentenek, de a végleges rendszer csak az orosz kocsik teljes körû kivonása után indul majd be. Az Alstomot a BKV minden hiba garanciális javítására kötelezi.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke lapunknak elmondta, hogy a lap egy kissé eltúlozta a nyilatkozatát, igaz ugyan, hogy akár fékhibák is felléphetnek a hibás szoftver miatt, a biztonsági rendszer miatt azonban ezek nem lehetnek balesetveszélyesek.