Fontos tény: Sokan érdeklõdtek a minimalizált (megszabott) egységek volta miatt. Nos ez azért lett így kialakítva, mert a játékos egy meghatározott történetbe ágyazva halad elõre. Gyakorlatilag meg van kötve a keze. Ha ez nem lenne, felborulna az erõviszony a gépi ellenfelek és a játékos között. Ez pedig a játszhatóság élvezeti értékét csökkentené kihívás hiányából eredõen. A multi módozatban természetesen nincsen megkötés (ha ezt választod) és így visszakapjátok az IGII szabadságát. De a single játékban ezt a lépést meg kellett tenni a fõ vonal menete miatt. A korlátozások nemcsak egységszámban, hanem kutatási pontokban is mutatkoznak. Szintén emiatt. Lineáris történet ezt a fajta megoldást tette lehetõvé a fejlesztõk számára és így az AI kódolása is könnyebbé vált. Hiszen így elõre kialakított rendszerben lehetett belõni korunk sok anyázásának kietett gépi intelligenciáját, amitõl az jobbá, mi pedig nyugodtabbá válhatunk.