Nem olyan rossz ez a 3D grafika. Figyeld csak meg, mennyire aprólékosak (legalábbis a jelenlegi shader-mentes, sima felületekhez képest) a textúrák, és az egyes karakterek poligonszáma is elég magas. Sokan talán azért sírják vissza a régi 2D-s verziót, mert akkoriban egy játék még megtehette azt a csodát, hogy fantasztikusan be tudjon robbani a köztudatba. És ehhez a sikerhez az emlékek hozzápárosítják a 2D világot. ( a Star-Wars hasonlatnál maradva: Mindenki tátott szájjal nézte annak idején az elsõ (negyedik :)) rész kezdõ jelenetét, amikor a Csillagromboló beúszott a mozivászonra. És ezt az élményt már nem tudta visszaadni a sokkalta több látványelemet felvonultató Baljós Árnyak. Ugyanez áll a Warcraft elsõ két részére a harmadik ellenében.)
Manapság, amikor is RTS-özönben élünk, már az is nagy szám ha valaki jó valósidejû stratégiát csinál. A WIII pedig nagyon jó. Csak idõközben tarolt a C&C sorozat, az Emperor (Dune), a Total Annihilation sorozat - hogy csak párat említsek. A Blizzardnak az idõ a legnagyobb ellenfele - két, sõt három éves késési ciklusok tarkítják a megjelenéseket. És közben a konkurencia szemtelenül kilopkodja az ötleteket. (Na jó, ez a vád bárkit érhet :)))