ööö... hát igen, multiclass erõsen megváltozott AD&D 2e-hez képest (amire elsõ rész épült, meg BG sorozat), itt inkább aminek értelme van, az egy-egy szint más kasztokból az elõnyökért - pl egy szint monkkal kapsz minden mentõdhöz +2-t, wisdom bónuszt AC-hez, és, ami talán a legfontosabb: evasion-t... az evasion valami hihetetlenül erõs, szinte minden sebzõ varázslatot ki lehet vele kerülni, még azokat is, amiknél nem játszik mágiaellenállás. paladin-ból egy szint meg megad minden fegyveres featet (hasznos, mivel játék harmadánál megkaphatod Ice Spear +4-et, amihez polearm feat kell), ad bónuszokat egy paladin-specifikus küldetésnél (+5 hp, +1 STR, +1 WIS), és használhatod vele a játék legerõsebb fegyverét (Holy Avenger), ami drow-nál még mágiaimmunitást is ad. vicces, na.
sajnos viszont "klasszikus", hátbadöfködõs F/M/T eltûnt D&D 3e-re - bár vannak presztízs-kasztok (nem IWD2-ben, de papír-ceruzásban igen, illetve NWN2-ben is benne vannak) amivel össze lehet hozni egy harcos/mágust (Eldritch Knight, Swiftblade), vagy mágus/tolvajt (Arcane Trickster), ezt a gyönyörûséges "triplakasztot" teljesen elnyelte a föld, pedig én is nagyon szerettem, elsõ részben is az ottani 3 fõs amazonbrigádom hû tagja volt, BG2-ben meg kedvenc kasztom, mert egyszerûen egy rohadtul szórakoztató karaktert eredményez