BG-ben is voltak azért istenes erõsorrendek, elsõ részben 'zer -> cleric, késõbb ranger/cleric vagy FMT kb mindent letarolt, de ott közel sem voltak ilyen durva különbségek, tényleg nagyjából minden kaszt használható volt.
IWD2 igazából elég szerencsétlen adaptáció sajnos... ha minimalista, mágia-központú csapattal tolod vicces tud lenni, de másképp elég érdekesen tudnak alakulni a harcok, fõleg durvább nehézségi szinteken, mivel pl egy sima pajzsos + talpig páncélba öltözött harcost, függetlenül attól, h a lehetõ legjobb cuccokban mászkál, az ellenfelek alapesetben megközelítõleg *mindig* eltalálják. vannak olyan unszimpatikusok, akik 35-ös AC-val megáldott karaktert csak critical miss-nél hibáznak el - ha páncélra gyúrsz, ez legalább egy jó 5-el az elérhetõ maximum AC felett van (kivétel rövidtávú buffok). komikus... és ehhez még hozzá jön az is, h a baromi magas will mentõvel rendelkezõ drow (avagy mágiaellenálló, és egyebek miatt NAGYON az) karakterem volt h sorra kapta be tudatmódosító varázslatokat, olyan mennyiségekben, h külön cuccal kellett ellene védekeznem. egyszerûen alapjáraton mocskosul túl van szvsz húzva ellenfelek offenzívája, és mivel a kocka még mindig 20 oldalú, egy idõ után elér olyan szintre, hogy vagy ijesztõen defenzív karakterekkel rakod tele a csapatodat, vagy... nos, hullás lesz.