A 4 harcos szintért +2 sebzést mindenki lekicsinyli, pedig ez támadásonként ennyi - haste, imp. haste ezeket duplázza - , kétkezes fegyverrel x1,5=3 ez a szám - ha meg még DUHM&tsai is besegítenek... - , tudtommal a kritikus szorzó csak utána szoroz, tehát ott is többszörözõdik, távolsági fegyvereknél sem elhanyagolható, pláne, ha azok többször ütnek egy kör alatt -> egy 6 fõs, ebben képzett és jól felszerelt társulatig mire elérnek az ellenfelek, vagy az idézmények nyújtotta védõfal mögül ekképpen hadakozva (nem HoF-ban!)...
Mágus mellé a plusz HP-k sem jönnek rosszul, ha nem kifejezetten egykasztú, mágiára gyúrt egyént óhajtunk.
Szvsz a harcosokat a fegyverarzenál silánysága veti vissza leginkább, mivel az adott "szinten"/térképen lévõ ellenfelekhez a következõn lehet(ne) "hozzájuk valót" találni/venni - pl. +5-ös csatabárd is csak az utolsó térképen található. Ha már a BGII-ben lehetett +6-os fegyvere az egyénnek, akkor itt miért nem - ha már ennyire sikerült a mágiát túlerõsíteni a mentõdobásosdi, ellenállásosdi bonyolításokkal?! (A megfelelõ mértékû kritikus) Sebzés helyett meg az instant kill dívik - ha van egyáltalán az adott szörnyhöz ilyen (HoF) - , ami megint egy játékélvezeti-faktorromboló hatást vált ki.
A DEX-CON-WIS hármas értékeit nem szeretem 10 alá vinni, semelyik karakternél sem, mert csökkentik a mentõdobások értékeit. Az erõt meg a teherhordó-képesség drasztikus visszaesése miatt nem óhajtom 10 alá állítani - papnál ekkor is kell az erõs hátra "pazarolnom" egy pöttyöt, hogy normális páncélt ölthessen; máguskáknál meg azért, hogy a lõszer-tekercsek mellett az italokat-ékszereket is tudják cipelni. A bárd és a druida/pap keverése, az eltérõ tulajdonságokat igénylõ mágiák miatt, nekem legalábbis, nehezen járható út - boszival is csak a kisebb szintek varázslatainak a száma nõne meg(?) - , inkább a harcos(/paladin - a fegyverhasználhatóság/mentõk miatt) felé hajlanék a keverésben.
A bárd önmagában nudli. Itt még a BGII-ben extra erõs mágiáját - ami karakterszinthez kötött és a bárd mint a tolvaj lépi ezeket... - is elvették tõle; kapott helyettük boszis-papos varázslatokat és különbözõ, a BGII-énél gyengébb énekeket. De ha van kit tápolnia - megvan a 4 szintnyi harcos is a front karaktereinél :) - , akkor azért nem olyan rossz az összhatás (HoF-ban már ez is kevés a sikerhez :( ).
A druidát meg a kéregbõréért és légelementál(?) alakjáért "tartják" egyedül, de ezeket lehetne helyettesíteni, ill. ennyire nem bonyolódnék bele a számomra nem mindig egyértelmû matematikába, amit ez a játék használ.