Na, elõkotortam egy régebbi mentést és kiosztottam pár, addig visszatartott szintet és volt olyan karakter is, aminek sikerült a gyors és pontos lövés képességeket is "odaadnom", így megnézhettem, hogy mit is nyújt magasabb szinteken - az illetõ egy tolvaj 10/Harcos 4/Mágus 4 karakter (5d6 lestámadási sebzéssel :) ):
Minden bónusszal a támadási dobásai +27/+22/+17/+14 értéken állnak, ha bekapcsolom a gyors lövés funkciót, akkor ezek a +25/+25/+20/+15 értékeket veszik fel - uú 4x támadhat egy körben, csak az alap értékek (+13/+8/+3 -> +11/+11/+6/+1) esetében beszélhetünk csökkenésrõl. Tehát, a 'gyors lövés' még javít is a gyengébb értékeken és csak a legnagyobból csippent le 2-t -> összességében növeli a távolsági támadások esélyét!
A találati esélynöveléshez a 'pontos lövés' képességét MINDEN esetben alkalmazom, mert ezzel a távoli célpontok ellen intézett támadások "csak" -4-es módosítót kapnak a -8 helyett (a fenti 2 számsorból lesz ez az érték levonva, és ezek után dobálózhat az ellenfél a páncél&egyéb védelmi értékeivel) - ha minden igaz.
A sebzéshez a 3. szintû fegyverjártassági után kapott +2-t - a fenti személy, a +6-os íjjal, normál vesszõvel 9-14 sebzést oszt ki, 19-20/x3 kritikus lehetõség mellett, x4/kör... - , a 4. szintû papi varázs, a 'szent hatalom' még ad ehhez +4-et (hogy miért is jó a Drow Harcos/Pap a háznál...) az elmondójának, vagy a 'Tenser Transzformáció' a varázslóknak, boszorkányoknak...
Ezeket a gyorsítások még megduplázzák - mármint a támadások számát körönként - és ha mind a 6(4) karakter tudja ezt, akkor az már szép sebzésmennyiség: amíg megközelítik az éket, addig elhullik pár rosszindulatú... (NEM HoF módban!) - és akkor még nem is varázsoltak egyet sem a rossz fiúkra (a csoportos, vagy területre ható bénító, akadályozó mágiákkal együtt már komoly eredményeket is fel lehet mutatni - nyilván, nem feltétlenül boss-ok ellen erõltetve ezt a taktikát...)!
A druidát csak a 22. szinten felvehetõ alakjáért tartanák meg a HoF-ban - de mert az így elérhetõ eredménynél (68 AC) is vannak jobbak, ezért inkább csak a kéregbõr miatt osztanak ki pár druida szintet - , mert ott, abban a módban már nagyon vérszegény a varázslataival. De az alapjátékban még elmegy, tiszta kasztúként is, akár. (A Bane papot is azért tartanák, mert ahol a csúcs boszi 35%-ban tudná csak "megütni" a varázslatával az ellent, ott a Bane a dupláját, 70%-ot hozna - ez pedig nagyon nagy elõny a HoF-ban...)
A Bárd-ot sem tartod sokra, én mégis elvagyok vele, fõleg a BG II-ben! :P ;)