IWD2-ben van pár módja a fájdalmas dolgok elkerülésének, és palának egyik sem adatik meg csak nagyon későn:
- magas AC
- magas mágia-ellenállás (és ideális esetben evasion)
- varázslatok amik elnyelnek egy-egy ütést, pl mirror image
ezekből véleményem szerint ideális esetben minden karakternek legyen hozzáférése kettőhöz. nálam legnagyobb favorit csapat előzőleg felsorolt okokból még mindig:
- drow csaj monk(1)/cleric(x)/paladin(1) - monkként kezd lopakodás miatt, paladin szintet csak templom körül veszi fel hogy tudjon használni Ice Spear +4-t és később Holy Avenger-t, minden más cleric, így van egy teljesértékű papod az egyik elérhető legnagyobb AC-val, különösebb baszódás nélkül. minden elől képes kitérni, konkrétan jó taktika alá lőni a sebző varázslatokat, mert evasion + mágiaellenállás alighanem megfogja. Holy Avenger +15 mágiaellenállást ad, drow esetén ez kb immunitást jelent.
- két drow sorcerer - nehéztüzérség, ha szarba kerülnek, ott a mágiaellenállás és a varázslatok védeni a seggüket. a duplázás lehetővé teszi, hogy minden hasznos varázslatot lefedj, illetve fegyverekkel sem bánnak annyira rosszul, mivel dex simán maxolható, és van a játékban egy nagyon durci crossbow (Hell Bolter), és van jó pár kellemes íj is.
amúgy még az elején másik fontos taktika a crowd control - még értelmes sebző varázslatod nincs sokáig, viszont alvó ellenfelek nem nagyon tudnak visszaütni.