nem kell ahhoz alapjáték vége, első szinten, hajóról leszállva egy drow monk AC-ja simán úgy néz ki, hogy:
10 (alap) +5 dexterity +4 wisdom + 4 mage armor = 23, ami kapásból több, mint amit egy sima pofozógép el tud érni teljes vértben a legizmosabb pajzzsal... a monkok iszonyat durvák ilyen téren, mivel kapásból 2 statból kapják az AC bónuszt, amiket nem valami nehéz felhúzni, konkrétan van +5 WIS és +5 DEX tárgy is a játékban, illetve utóbbihoz varázslat is. add hozzá azt, hogy rengeteg forrásból jöhet armor AC mágikus módon (mage armor +4, spirit armor +6, shield amulet/ring +7), és nevetségesen el tud szállni. evasion pedig nem 100%, de mágiaellenállással együtt elég kicsi az esélye, hogy bármi átjut, plusz mivel IWD2 szeret hordákat az arcodba tolni, valami vicces területre ható cucc sokkal nagyobb fájdalmat okoz az ellenfeleidnek akkor is, ha néhanapján kap sebzést a tank is.
igen, a játék integer-t használ csapatod átlag szintjéhez, avagy 7 az 7, de 7.66 IS 7, nem is kellenek egyes szintű karakterek, én módszeresen simán nem léptem szintet papommal pl amíg nem fogytak ki varázslatok, aminek hála elég sűrű volt a duplázás, pedig nem igazán erőltettem meg magam ilyen téren. viszont szerintem nem attól függ, hogy hány/milyen ellenfelet dob rád a játék, hogy mennyire erős a csapatod, az fix - az XP szintfüggő csak.
én amúgy 4 szintnyi harcost hanyagolnám, sokkal többet vesztesz vele, mint nyersz - +2 sebzés papíron nagyon cukinak hangzik, amíg az ember meg nem látja, hogy Holy Power nevű, 4. szintű papi varázslat kapásból +4 sebzést ad, emotion: hope +2 sebzés, champion's strength +5-8 STR avagy +2-6 sebzés, és még sorolhatnám... és ezek MINDEN fegyverre vonatkoznak. DUHM-t én spec nem szeretem, fasza volt BG-kben, de itt bull's/champion's strength + cat's grace sokkal tovább tart és ugyanazt a hatást éri el.