- Mik az új állatok/lények/szörnyek? Videókban láttam pl. nyulat, valami irtó brutálnak tűnő, talán kalózcsontvázat. (Ez lehet ilyen rare vagy legendary szörnyike)
Vannak teljesen új mobok, új textúrákkal. Modderek csináltak egy textúrát és van új szörny. Az első ami eszembe jutott az egy skorpió szerű valami, ami nagyon durva varázslattal megy neked. Amúgy nem gagyik
- Videókban láttam páncélt a Witcher 2-ből. Pite és tegez modelje a Skyrimből van. Mennyire jellemző, hogy más játékokból vettek át dolgokat?
Gondolom innen onnan összeollózták + saját kűtfő
- G2 NotR brutális nehézségét ki balanszolták?
Itt most lehet utálni fogsz, de véleményem szerint a Notr elég könnyedecske volt. Ebben a modban a legelején 3-4-5 nehézségi fokozat közül lehet választani, de már a "normal" nehézségi fok is kétszer nehezebb a NOTR-nál, mivel bejött a stamina bar is (alapból tudsz sprintelni amíg van staminád)
- Ha játék elején választható nehézség alapján pakolja le a játék az ellenfeleket, akkor nehézségi foktól függő az XP bevétel, ergó szint lépés így karakter fejlesztése. Vagy ez is balanszolva van? Tehát az ellenfelek normális keretek közt újra termelődnek. Illetve mondjuk a húspoloska és a nyúl ad 10XP-t, de 10-es szint fölött már nem. Sima farkas meg mondjuk 20-as szint fölött nem ad XP-t. - Tehát van ilyen kibalanszolás?
Nem vagyok egészen biztos ebben, de véleményem szerint a sebzésekkel maceráltak kicsit, illetve újra osztották szintenként a mobokat. Valahol pl találkozhatsz orkokkal ahol eddig nem voltak, vagy farkas helyett mondjuk wargok vannak. De rengeteg video van ahol legendary nehézségi szinten viszik a játékot és abszolut teljesíthető. Én normalon mentem és semmi bajom nem volt vele. Az elején nagyon lassan, nyugodtan kell haladni, de ha átlépsz a holtponton, utána annál brutálisabb leszel.
-Minden szakma kitanulható? Ki tanuláshoz ugyan azok a tanulópontok kellenek továbbra is, mint a harci képességekhez?
Itt már nem csak tanulópontok kellenek, hanem intelligencia pont is pl alkímiához (csak ezt próbáltam ki). Intelligenciát könyvek elolvasása után szerzel. A probléma ott kezdődik mikor 70-80 intelligencia kell bizonyos botokhoz, varázsló köpenyekhez, és a könyvek ára olyan 3000-4000 arany a piacon :D persze a publikus álványokért is kapsz int pontot, de abból nincs valami sok. Mindenesetre én nekromantát próbáltam, rengeteget kellett az orosz fórumon a küldetéses végigjátszásos topikot olvasnom, hogy most akkor még is hová kell menni, de így is élveztem. Az tényleg nehéz.
- Manna regeneráció mágusnak mikor tanulható? Rögtön első fejezetben?
Nem akarok hülyeséget mondani, erre nem emlékszem. Az viszont biztos, hogy a harmadik fejezetben már bőven megvolt ez a skillem.
- Bővített alkímia mit jelent? Meg maradt a 2/5 öt erőt véglegesen növelő poti, de mondjuk van buffos poti is? Ami mondjuk 1 percre 20-al növeli az erőt?
Haver, itt a potikon túl lehet kotyvasztani witcher szerű potikat is, mutagéneket stb. Ezen kívül még van a szakácskodás is, ott is hatmillió dolgot lehet főzni. Eléggé felhúztam az alkímiát anno, de még így se értem el a legkomolyabb potikig, mindenesetre nagyon durva dolgokat lehet főzni.
- Különböző ételek készítésének van valami haszna? Mint mondjuk a Risen 1-ben, ahol lehetett statokat véglegesen növelő ételeket is készíteni. Vagy olyan ételeket amik versenyre kelhettek a potikkal is.
Szerintem lehet itt is, de sajnos nem emlékszem, Risen 1-el nem játszottam (szerintem a Gothicokhoz képest rendkívül unalmas és egyszerű)
- Ha már Risen 1. Jó pár szakma úgy működik mint ott? Pl. elvben lehet a modban varázs tekercseket írni, nem? (vagy ez a G3-hoz készülő?) Az ékszerészet is hasonló képpen működik gondolom.
Van démonológia szakma és tekercsírás is, de nem nagyon folytam bele.
- Az új helyszín micsoda? A régi helyszíneket kibővítették ahogy néztem. Valamelyik videóban láttam egy tengerpartot, a növényzet Khorinis környéki volt. Ez a tengerpart is ilyen kibővítés, vagy teljesen új terület? Egy videóban láttam sivatag közepén egy piramist, ez lenne az új helyszín?
Szerintem vagy 4-5 új helyszín van, ebből a legnagyobb egy hatalmas sivatag piramisokkal, rengeteg szörnnyel, őrtornyokkal, romokkal. Nagyon durva hely. Hab a tortán, hogy ha hideg vagy meleg helyen vagy (pl Bányavölgy - zsoldos tábor vagy az új helyszín a sivatag), és ha nincs ellenállásod, akkor folyamatosan csökken a staminád mert vagy szétfagysz, vagy kiszáradsz.
- Pajzsok hogy működnek? Lehet-e blokkolni pl. állatok támadását? (G1-ben lehetett, G2-ben nem, G3-ban csak néhányét lehetett ha jól rémlik, R1-ben kb. mindét.) Sikeres blokkolás gondolom staminát fogyaszt.
A pajzsharcot csak a lovagoknál oktatják, de az alap harcot megtanulhatod bárkitől. Szerintem ez az egyik legerősebb közelharci forma, bár az ork fegyvereket és a kettős kardozást ki se próbáltam. Tudsz blokkolni mindent.
- Ha már erőnlét/stamina. Ezt kapjuk szintlépésenként mint az életerőt, vagy tanulni kell (vagy inni/enni) mint a mannát?
Asszem életerőt talán kapsz, de a többit tanulni kell. Mindent tanulni kell súlyos pontokért, de mivel rengeteg új terület van ezért a levadászható XP is sokkal több.
- Nekromanta alatt még mindig értjük a Warlockot is, ugye? Mert ugye Xardas nekromanta, de ugyan úgy jeleskedik démonológiában.
Nekromantaként Xardas tanítványa leszel, és csak te tanulhatsz csontváz és démonidézést, és a legerősebb sötét támadó mágiákat. Démonológiát a démonológia asztalnál tudsz csinálni, a skillt pedig xardas tanítja, viszont nem tudom hogy működik mert hiába beleraktam vagy 90-100 órát, odáig nem jutottam el :D A secta nomenre c. skillre viszont emlékszem, ez kb 60 pontba kerül és 50.000 aranyba. Ha elfogy a manád, akkor életerőből is tudsz varázsolni. Ez nekromanta spec, gondolom a tűz - víz - szektás mágusoknak is van valami kaszt. spec skilljük jó drágáért.
- Teleportálás rendszerét láttam videóban. Teleportálásnál szövegablak felugrik és akkor kell kiválasztani, hogy hova akarunk teleportálni. Plusz Xardashoz, már a legelején lesz teleportunk. De pl. Khorinisből át lehet teleportál a bánya völgyi várba?
Ez is át lett variálva. Xardas a legelején odaadja neked a teleport rúnát, de teleportálni csak azokhoz az obeliszkekhez tudsz, amiket aktiváltál egy bizonyos kődarabbal. A kődarabok szana szét vannak szórva a területeken, fölveszed, belerakod az obeliszkbe, és onnantól pusztán manából bármikor odateleportálhatsz. Értelemszerűen célszerű a főbb gócpontokat aktiválni először, ha pedig van már 3-4-5 helyszíned, akkor a taverna mögötti - ásatásnál lévő és Khorinis melletti fix teleportokkal együtt alig kell majd rohangálni.
- Ez a romantikus szál most minek? Vagy ad is értelmet a játékhoz? Teszem fel, hogy az a nő volt az aki a G1 intójában látható, aki után belöktek minket a kupolába? Mert láttam egy kis videót ahol gondolom ama nő szerepel, a bíró és két őre (ama őrpáncélban ami G1-ben szerepel és az intróban is látható) Meg mikor a G1-ben azt hiszem Ravennél lehet ama nő után kérdezni. Tehát ez így van mondjuk összekapcsolva? Vagy csak egy random nő, ozt jó?
Erről nem tudok sokat. Találkoztam ezzel a nővel, van egy cutscene, de szerintem ez egy hosszú mellékküldetés amit vagy megcsinálsz, vagy nem. Én speciel leszartam, mert engem sem érdekelt.
- G1-el teljesen kánon. G3 és G4-el? (Tudom sokan utáljátok a G4-et... játék mechanika terén nem Gothic, De nekem hangulatban hozza azt. Sőt két helyszínt is hoz amit hiányoltam az addigi részekből.) Van valami erőd a modban, ahol a vörös myrtanai zászlók lógnak a Gothic3-ból. Plusz tűz/víz mágus palástokat is átvették a G3-ból. Tehát úgy bővíti a játékot, hogy alapvetően megmarad a kompatibilisség a harmadik résszel?
A lovagok kaptak egy erődöt Dexter tábora mögött a hegyen, kaptak új páncélokat, de ezek nem a Gothic 3-ból vannak. Amit a G3-ból átvettek azok a haladó nekromanta - tűzmágus - vízmágus köpenyek. Nekem nem tetszenek, de ízlések és pofonok. Más egyezést nem vettem észre.
- Ha Elex-re nincs is utalás (khm... elex-mágikus érc), de a Risenekre van? Gothic1-et újra játszva jöttem rá, hogy az első részben van kristály mágia. (gólem szívek úgy használhatóak) - Neten több helyen is már bele futottam, hogy a Gothic-Risen egy kánon, sanszosan az Elex is az. Pl. Risen 3-ban több lény is vissza köszön a Gothicból (dögevő, sárkány rabló, ragadozó... de ez utóbbi inkább egy raptorkutya) Ezen felül a Risen lényege, hogy az Isteneket elűzték és elszabadul a "fosvihar". Risen fő ellenfele meg kb. kiköpötten olyan, mint egy G4-es démon. A G4-nek meg az a lényege, hogy istenek nélkül kezd elszabadulni a fosvihar éppenséggel. Az elex - mágikus érc - kék mágikus kristály a risenből pedig nagyon egy kaptafa. Főleg, hogy R3-ban van ilyen mágikus kristály titán, amit érc titánnak neveznek, nem kristály titánnak.
Elex és a Gothic 4 még hírben sem volt amikor ezt a modot elkezdték csinálni. Egyezések biztos, hogy nincsenek. A Returningot konkrétan kikadhatnák egy teljesjogú addonként is, mert annyira jól beleépül a Gothic 2 NOTR-ba, hogy az valami hihetetlen.
- ALVÓ. Az Alvó megint mit keres a világunkban? Valakik visszaidézték, vagy ez egy másik démon, ami csak ugyan az a "faj", mint az Alvó?
Kicsit át van rendezve a bányavölgy is :) Az alvó templománál az orkok mozgolódnak, Xardas pedig aggódik is emiatt. Már az elején kapsz egy küldit, hogy kiderítsd mi folyik ott ;)
- Ugye van tárnarák királynő?
Sajnos van
- Egyik videóban láttam egy faliújságot a khorinisi laktanya udvarán. Mint a Witcherben ez is amolyan küldetés adó hely? Esetleg X játék béli naponta új küldetések kerülnek ide? (Így kiküszöbölhető a párbeszéd és a szinkron, max a küldi leadásnál kell. Egy ügyes skripttel lehet randomizálni a küldiket.)
Ezek olyan formában küldetés táblák, hogy információt kapsz arról, hogy kit köröznek, miért, és mennyi a reward. Ezekbe a banditákba valószínűleg amúgy is belefutsz idővel, de ha nem tudod mit kezdjél a halálukkal, akkor ugye reward sincsen.
- Gondolom puskaporos fegyverek még mindig nincsenek, sem kanócos bombák. Talán robbanó nyílvessző/számszeríjvessző esetleg?
Fénykard és M4A1 géppuska sincsen. Robbanó / tüzes / mágikus nyílvessző van.