A Mafia rendszere olyan, hogy a .dta fájlokban (párszáz megás gyûjtõfájlok) alapból tárolja a játék teljes modellállományát, a játék indításakot innen szedi elõ az autók, fegyverek, épületek formáját, textúráit.
Ehhez csak hozzátenni tudsz, módosítani nem.
A moddolás úgy történik, hogy a DataXtractor által létrehozott rwdata.dll megmondja a játéknak, hogy elõször ne a .dta-kban, hanem a Mafia fõkönyvtár Maps, Models alkönyvtárban keresse az adatokat. Ha itt nem találja meg pl. a Taxi modelljét, akkor kiolvassa a .dta-kból, és betölti azt.
Tehát ha betettél valamit, és elrontotta a játékot, egyszerûen töröld ki, és visszakapod az eredetit.
A Maps, Models könyvtárakat nem kell teljesen kicsomagolni, mert eléggé lassítja a játékot, ha miondent külön fájlból olvas be.
Csak azokat a módosított fájlokat másold beléjük, amik a letöltött autóhoz tartoztak.
Az rwdata.bak (BAcKup) az eredeti fájlod biztonsági mentése.