Még élek! Amit láttam nemrég, az már most olyan meghatározó, hogy lazán lehetne a minden idõk egyik legnagyobb hatása a játékfronton.
Mirõl is van szó?
Nem tudom mennyire emlékeztek a Quake-re. Itt az elsõ részre gondolok. Szerintem a mai napig a leghangulatosabb fény-árnyékhatásokkal ott találkozunk. Csak sajna a grafikus motor mára már olyannyira ronda, hogy nem ül le senki elé. Bár az igaz, hogy még évekkel ezelõtt megjelent, elõszõr Voodoo aztán nvidia chipsetes kártyákhoz egy patch, mely jelentõsen feljavítja a 3D élményt. Jószerivel a játék egycsapásra támogatja a 3D-s kártyákat és speciális effekteket. Ez annak idején igencsak meggyõzõre sikeredett és sokadszorra vettem elõ ismét a Quake-t, bár fõleg multiban. Ott a mai napig meghatározó. Hiába a Quake3: Arena meg az UT. Az õs Quake-nek van egyfajta hangulata. Éspedig pont az amiben a DOOM III is mesterkedni akar: Fény-Árnyék hatások.
Kicsit elnyúltam a bevezetõvel. Mert miért is vagyok lassan levegõ nélkül?:)
Ma a hardwired-et olvasgatva az egyik hírnél kezdtem hidalni. Ugyanis a DOOM III-ban szereplõ per-pixel ligth-ing effektet egy az egyben átvitte egy programozó manus a Quake-be. De ez még nem is lenne egetverõ, bár nagyon cool ez már így is, a lényeg, hogy a modell-ek is fel lettek turbózva, plussz az egész pályán feszít a BUMP MAPPING!!!! Nagyon jól néz ki! Eszméletlenül jól. Olyan ez, mintha megelõlegezve játszhatnánk a DOOM III-al. Nembeszélve arról, hogy állítólag ezt a pasi megcsinálj Quake2 és 3 alá is!!!!!!
De véleményem szerint az 1 alatt lesz az igazán ütõs. És a 3 alatt is dögös lesz az tuti-
Lényeg, hogy GeForce kártyád legyen és legalább PIII 600 körüli géped. Azt nem tudom, hogy egy GeForce1-2-ön is olyan lesz mint az újabbakon, de megmerem kockáztatni, bár itt kifejezette DirectX 8-as effektrõl van szó.
Aztán a másik nagy öröm: A DOOM III pont a szülinapomon fog megjelenni. Ennél szebb ajándékot nem is kaphatnék:)))))