Azért tegyük hozzá, hogy sokszor találkozunk olyannal, hogy saját motorral oldják meg az átvezetést, vagy akár az intrót is (bár ez még elég ritka), vagy videókkal helyettesítik azt. Egy dolog azonban elmondható. Az animációknak igen is van létjogosultságuk, pedig lassan kezdenek kihalni, már olyan értelemben, hogy kevés van belõlük, és amik vannak sem valami túlzottan fényesek. Ez is pénz. Szeretnének a fejlesztõcsapatok ebbõl is elvonni, meg ugyebár idõ is. Sok-sok idõ, amíg elkészülnek ezek az alkotások. Pláne ha több is van belõle egy játékon belül. De én azt mondom, igen is megéri ezeket megcsinálni, mert még akár évek múlva is szívesen emlegetjük õket, ha jól sikerültek és ez olyan jó érzéssel tölt el. És nem csak engem ebben biztos vagyok. Azt is aki csinálta , vagy azokat is akik csinálták. És már önmagában ezért is megéri.
Képzeljétek el, hogy az Exigo (egy hamarosan megjelenõ magyar RTS lesz) animációja 5 hónapon keresztül készült, nyolc ember munkája van benne és hossza nem több másfél percnél. Durva mi? Viszont az eddigi legjobb. Semmi sem ér a közelébe. A kérdés fenn áll továbbra is. Megéri e a fáradtságot vagy nem. Döntse el mindenki maga. Én szeretném, ha maradnának, bár ahogy a grafikus motorok fejlõdnek, ugye DOOM III, egyre inkább átveszik a szerepet az in-game videók, melyek a játék saját motorját használják. Elérkeztünk az animáció szintû grafika megvalósításának kezdeti szakaszához, és ezek felváltják, ha lassan is, a normál animációkat. Természetesen ez az FPS kategóriára igaz egyenlõre, de nem telik bele 2-3 évbe és már minden játék ezzel a technikával fogja megoldani a problémát. Persze majd kiderül. Addig is élvezzük ezeket a nagyszerû alkotásokat, melybõl persze nem csak ennyi van, amit én teszteltem, de bizony nagyon-nagyon sok labdába se rúg ezek mellett. Nyilván kimaradt néhány nagyobb név animációja, de ezek összességében jól átfogják a számítógépes játékok stílusainak animációit. Van itt FPS, RTS, Hack & Slash, Sport egyéb….
Még egyvalamit elmondok. Bár már így is elég sok minden le van írva, de érdemes megemlíteni ugyanis kicsit kapcsolódik a témához, Vannak az elõzetes kis videócskák, a játékok bemutatásához. Nos azok sok esetben oly jóra sikerülnek, hogy lazán felveszik a versenyt az igényesebb animációkkal is. Ott megvan minden, ami kell: Hangulat, összetettség, minõség (high videók esetén), zene, hangok és egyéb, de mivel ezek csak bemutatás céljából készülnek, maximum arra jók, hogy a PC-s játékmagazinok CD-ire feltéve vagy a netrõl leszedve adják meg az alaphangot az adott játéknak.
És akkor jöjjön, amiért e cikk született. Jöjjön a helyezések listája, nézzük ki lett a gyõztes és kik a dobogósak.
A Medal és a Battlefield között holtverseny alakult ki. A Wolfenstein nem sokkal maradt le a dobogóról. A Diablo II pedig magasan kiemelkedik a mezõnybõl, biztosítva helyet az abszolult gyõzelméhez. A Warcraft III-at én és szerintem sokan mások is a második helyre várták, de a Global szemtelenül beférkõzött elébe. Mindenesetre, ami tény, az nem más, hogy két Blizzard animáció is a dobogóra léphet és ez, több mint nagy szó. Ez nagyszerû teljesítmény a fiúktól. Csak így tovább. A Barking Dogs csapat Global-ja pedig animációban nagyszerût alkotott, még ha minõségileg nem is egy Warcraft III, de játékuk már közel sem ilyen jó. Ezt csak azért írtam, ha netalántán emiatt, a teszt miatt próbálná ki valaki, nehogy csalódjon. Van, amikor az animáció jobb, mint maga a program van, amikor ez pont fordítva sül el. És van, amikor mindkettõ fantasztikus. Találjátok ki melyik az, ezt már rátok bízom.