Szia, ezek valóban ilyenek, a 3D V-Cache rétegzett elrendezéséből adódik a die nehézkes hőleadása az IHS / hűtő irányába. Ez ugye az X3D modellek lényege. Mármint nem a melegedés, hanem hogy ez a speciális cache segít kevesebb nyers erőből többet kihozni a játékok jellemző workloadjai esetén.
Alternatíva ugye az Intel féle Raptor Lake, ami nyers erőből és igen magas órajelekkel oldja ezt meg, de gyakorlatilag ott (itt) is ugyanez az ára a végén, keményen hűteni kell. A lényegi különbség inkább az, hogy nálunk Intel fronton van még bőven tuningtartalék, cserébe még brutálisabb fogyasztás és hőtermelés olyankor, míg ezek az X3D-s AMD-k gyárilag ki vannak hegyezve már a maximumra, nem bírják a magasabb feszültségeket, így ha egyszer elfogynak majd, akkor ott tényleg elfogynak.