...persze, majd a Sharpshooter is bejátszik, csak késõbb - pöpec az a 12 PE... (Az elsõ küldetésben állj Farsight-al és ezzel a karakterrel a hídra és vedd célba a homokzsákok elõtt álldogáló Raider nõszemélyt úgy, hogy mindkettõ kezében ott a vadászpuska: a lány el sem "lát" odáig, míg a fõkarinál felvillan pár lõ-százalék -> ennyit jelent "csak" a magas PE érték... - de a Brian és Rage ua-on fedezék mögül célba veszi ua-on célszemélyt még beszédesebb (fõként, ha több célpont is tanyázik a maximális lõtávolság és köztük és lehet látni a távolság függvényében történõ %-módosulásokat)!)
Mint írtam, ez egy abszolút távolsági harcra teremtett karakter, amihez PE kell - a PE-t a fegyverhasználati %-ok sem pótolják!
A mindenes lövészethez más stat-okkal indítanám, de mivel a társaságban õkelme fog legtávolabb lõni (megfelelõ lõtávolságú fegyverrel a kézben), ezért nem várok el tõle olyan dolgokat, amiket a többiek is meg tudnak csinálni (Brian közelharc - az 'AGI pontok az AC-n' és a kevés PE miatt is; Rage, Rebeca, Farsight általános lövészek - PE 8; Jax kakukktojás - utóbbi kettõt Clarise és Dos/Babs válthatja).
Azt halkan jegyzem meg, hogy TG módban nagyon nem mindegy mennyi esélye van bekapni a "választ" az ellenfelektõl: hihetetlen mód megkönnyíti az elõrejutást/túlélést (nyíltabb terepen, nem sarokharcnál), ha a fegyver maximális lõtávolságáról is halálos lövéseket/sorozatokat lehet leadni... (az ellenfelek már - számukra - 0 találati%-ról is hajlamosak tüzet nyitni és egy AC-bónusszal nem rendelkezõnek nagyon nem mindegy, hogy mekkora is ez a távolság, hogy az ellenfeleknek legyen biztosan a jóval kevesebb esélyük a találatra és a lövészemnek a minél több)
Ennek a karakternek az a dolga, hogy a fedezék mögött álló/onnan rövid idõre elõbújó ellenfelet BIZTOSAN eltalálja - minden másra ott vannak a többiek - és EHHEZ kell a maximális PE érték, esetleg: így "csalizzon" a tömeget "megkínálva", miközben nem kell az ellenfelek nyakára mászni vele (sem: a csapattagok "nyugodtan" eljátszhatják az elõvéd szerepét -> fedezékbõl szedik le a már megsebzett, éppen a fõkarira rontani - de szép és hosszú is az az út a nagy PE érték miatt, még akár pár akna is elhelyezhetõ rajta... - kívánók tömegét)!
Mik is kellenek a jó, lövöldözõ karakterhez?!
- a 6. szinten 2 db BRD és a 3 MC, bár, ezen utóbbit én nem tartom fontosnak, legfeljebb egy erre kihegyezett egyénnél (nincs Fast shoot, helyette Finesse -> de ehhez is kiváló alap ez a karakter...)
- a 9. szinten a Sharpshooter és esetleg a Better Criticals
- a 12. szinten a Weapon Handling esetleges
- a 15. szinten a BRoF
- a 24. szinten a Sniper, amit többen kritikákkal illetnek
Számomra ez 4 Perk-et jelent (a 2 BRD, a sharpshooter és a BRoF - M2 esetén a SS-t a WH vált(hat)ja, a kevés EN miatt, ami megakadályozza a nagyobb mértékû bedrogozást), a többi eseti jellegû. Ez a négy 12 szintet jelent a 12. után, ami 24-et tesz ki. Ennyit azért el szoktak érni a karaktereim a normál játékban is...
Az 5 STR elég volna az általam használt puskák (vadász, AK-47, M16, M1, Sniper, FN-FAL, még a Laser Rifle-höz - 45-ös lõtáv - is), valamint a kezdõ (Pump Action) és top söréteshez (Pancor JH) is, de a Gain STR még több lehetõséget nyit meg a karakter elõtt...
A Gain Luck is csak a lövésenkénti több sebzés kiosztásához szükséges perk-ek megszerzéséhez kell, a karakter lényegét ezek nem befolyásolják, oly hátrányosan...