14 PE-s ghoul..., igaz unintelligens és mozogni, lőni sem tud sokat, de mindent lát és eltalál.
A Halálkarmok meg brutálisak a vanilla-hoz képest!
Az emberanyag is hasznosabbnak tűnik, jobb tulajdonságokkal - viszont, nehézfegyvert kezelők szinte nincsenek is a mutánsos küldetésig.
Az első mutáns küldetésig sikerült lecserélni a vadászpuskákat mesterlövészekre (+10, összesen 50 lőtáv) és a Colt-ot egy nagyobbat sebző, távolabb lövő és más lőszertípust megkívánó revolverre, meg van jobb sörétes is már, mint a kezdő - nagy eltérés nincs az "eredetihez" képest. (mintha bug lenne, hogy az FN FAL-t (itt, mint a vadászpuska, de nagyobb tárral és sorozatlövő képességgel) csak a főkari tudja jól kezelni, mert más karakternél hihetetlenül lecsökken, elveszik a lőtávja)
Páncélt is jobbakat lehet begyűjteni, amikre - néha - szükség is van: itt már nem a bőr II-es adja a legtöbb AC-t, hanem a fém páncélok is jobbak nála -> ez, idáig a legnagyobb különbség a vanilla-hoz képest!
A lopakodós küldetéseknél, ahol egy-egy, nem jó helyről leadott lövés fellármázza a helyőrséget - a lényeg: a célpont ne tudjon visszalőni, zajt csapni és ne lássa másik társa, hogy meghalt - , ott jól tud jönni a lopakodó-késelő karakter - de meg lehet élni nélküle, csak több tervezést igényel a dolog.
Nehezebbnek érzem "a muszáj berongyolni az ellen csapata elé" küldetéseket, mert mindenkinek jobb a PE-je, biztosabban találnak és a fegyverek is nagyobbat csípnek (kamikaze itt abszolút nem él meg).