A PE nem csak %-okat jelent, hanem tényleges távolságot is - a Tactics-ban, ellentétben több Falout játékkal!
Pl. ha Brian-t (Pe 5) és egy másik karaktert, eltérő PE értékkel, de ugyanolyan/hasonló fegyverjártassági %-okkal egymás mellé állítasz, majd célra tartasz, akkor meg fogod látni a különbséget. De uezt láthatod, ha egy 10 PE-s, készített karaktert és a kezdő "mesterlövész" csajszit egymás mellé állítod/fekteted és a puskát átadod a másiknak és közben nézed a %-okat: ha a csajszinál semmi (csak 8 PE, hiába az esetlegesen magasabb %-ok), akkor még a main-nél lehet 0%, ami többet jelent az előzőnél -> ennyivel messzebb lőhet a többlet PE-ja miatt..., a %-ok "csak" hozzáadnak bizonyos találati értéket az adott távolsághoz, amit a PE határoz meg.
A bekapott sorozatokra az igaz, amit írsz, de itt is nézni kell, hogy csak a közelharciak és a kifogyott lőszerű ellenfelek közelítik meg a katonáinkat - ők az elsődleges célpontok - , a többi egy helyből tüzel. Azaz, ha loot egy/nagyobb részéről lemondunk, akkor fel lehet vállalni az 1 v. akármennyit is, mert nem lesz olyan ellenfél, ami az emberünket (magas AGI-AC és PE) megsebezze.
Tehát, ha a magas AC-jű (ezért nem lehet Kamikaze az illető) elővédet kereszttűzbe is kapják, soha nem fogják eltalálni, HA a PE és AGI értéke kellően magas ahhoz, hogy megfelelő védettséget (AGI -> AC) és támadási távolságot (PE és csak ezután a lőszázalékok) tudjon felmutatni - pl. Brian félpasszív elővédnek elmegy: a magas AGI miatt nehezebben találják el, de a kevés PE miatt már biztos, hogy távolra nem fog tudni betalálni és csak az őt megközelítőket tudja leszedni -> ő egy ideális CQB karakter (pl. guggolva és lopakodva "belépni" egy épület ajtaján), nem szabad többet elvárni tőle.
Sz'al, a sorozatlövő a csali nálam - vagy ő fog a távolsági lövészekre vetődők útjába kerülni legelőször - , akit kicsit távolabbról elkísérnek a mesterlövészek és így sokkal kevesebb az esély a tömeges elhalálozásra, mintha egy kupacban nyomulnának előre, de a válaszcsapás az ellenfelekre azért hasonló mértékű lehet.
Én inkább a körökre osztott játékmenetet preferálom, mert a többiben nagyon lecsökken a humán befolyás a játékmenetre - nincsenek koreai felmenőim. Így meg azért meg lehet szervezni egy több irányból érkező rajtaütést is, ami folyamatos játékmenet esetén már lehetetlen volna és nagy valószínűséggel utána minimum a doki képességeit kéne igénybe venni, ha nem egyből az ásókat a megmaradt kezekbe...
Lehet, hogy tovább tart, de számomra biztosabb és jobb eredményt produkál így a játék.