Nem könnyű a karakterindítás és vakarom is a fejem, hogy elértem a mutánsokig..., pláne a választható 2.-3. küldetésüknél: a ghoul város megvédése jó volna, de ehhez már jobb felszerelés/szintezett karakter kellene (az FN-FAL itt lesz elérhető), de ebből piszok nagy hiány van, hiszen a korai fázisában a játéknak a másodlagos tulajdonságokra is költeni kell a szűkösen mért pontokat.
Itt még az is nehezíti a mutánsok elleni harcot (>1,6k XP a 2-300 HP-s, M2-t fél kézben tartókért a 7.-8. szinten - lőszert csak akkor lehet tőlük zsákmányolni, ha egy kritikus találat kiüti őket az elején), hogy 125-150% guns-tól (INT függvénye: kevéssel/másra költve előbb volna érdemes áttérni) már az energia- és nehézfegyverekre érdemes gyűjteni és inkább a Tag! után elkölteni a félretett pontokat, hogy "duplán" érvényesülhessenek, de a 8 PE alattiakkal meg alig lehet védett távolságban maradni tőlük (hiába is lenne akár 200% lő%uk) és a sniper puskán kívül nincs semmi, ami értelmes mértékű sebet ejtene rajtuk, miközben megfelelően távol tud maradni a karakter tőlük (a páncélt NEM viselőket egy sorozattal lekapja a CAWS, ha elég közel lehet hozzájuk lopakodni, de a páncélosokba 4-5 sorozat minimum kell és 8 PE + SS alatt nincs meg a kellő távolságtartás a sorozataik elől vele...).
A 2 db Bonus Ranged Damage és a Sharpshooter nagyon jól jön ilyenkor, de ha az ezekhez kellő statokkal indul a karakter, akkor abból legkésőbb(/állandóan) a végére lesz satnya -> a CHA és az END bánja, az első még hagyján (bár, már a 2. küldetéstől (a 4. helyett) velünk tartó 2 R' duó nagyon meg tudja könnyíteni a (korai) haladást), de a második hiányától nagyon érzékennyé válik a karakter a külső behatásokra és hajlamossá válik túl korán beadni a kulcsot (TG módban és/vagy folyamatos harci üzemmódban nem ajánlott ezen spórolni).
75% traps elegendő még St. Louis-hoz is - kivéve az erőd feljáratát védő, "láthatatlan" aknák: sörétes sorozatok, vagy gránátok, esetleg Muti-sorozatok berobbantják őket, ha nem is elsőre - , de zárnyitásból a 140%-kal is van, hogy többször neki kell futni a dolgoknak.
A doktor is szereti a 100%-ot, bár van, hogy fölötte is kritikus tévesztést ad és inkább kárt tesz a kezelt karakterben, mintsem gyógyítaná.
Az biztos, hogy a 10 CHA fölösleges: 1-1 küldetéssel előbb van, ha van 1-2 jobb cucc, ami érdemben nem biztos, hogy javítja az előrehaladás mértékét, de ezeket már 8-al is bőven meg lehet kapni -> inkább csak a korai 2 db, 8 PE-s mesterlövész a valódi jutalma a magas CHA-nak.
Az 5 STR még vállalható kompromisszum, bár a small frame-l együtt már idegesítő tud lenni.