mardin szinte majdnem gyerekjáték volt, a felszínen az ellenfeleket mind legyalultam az egyik nehézfegyveres csapattaggal, a barnaky-tól lopott minigun-nal és a lőszerrel(minden új bunkerben el lehet lopni tőle újra és újra) végig gyalultam a felszínt, sajnos itt kellet szembesülnöm a ténnyel hogy a drágalátos modder ismét belepiszkált a játék jól működő részébe, sajnos a "fast shoot" trait már nincs hatással a nehézfegyverekre pedig pont ez lenne a lényege a trait-nak, továbbá a "bonus rate of fire" perk szintén nincs hatással a nehézfegyverekre ami ismét egy értelmetlen változtatás.
így kénytelen voltam "gain agility" és "action boy" perkeket használni hogy legyen értelmes tűzereje a nehézfegyvereknek, a földalatti pálya rész is szintén hasonló könnyedséggel ment addig amíg a lőszer tartott, a csótányokra és skorpiókra nem is pazaroltam minigun lőszert, úgy mint peoira-nál itt is kapták a szokásos pisztoly lőszert, az egyetlen idegesítő rész az maga a halálkarom kiszabadítása volt... illetve ennek életben tartása, ha nem rohansz vele egyszerre a trónterembe akkor simán kinyírják, ha sörétest vagy automata fegyvert használsz akkor meg előbb utóbb valamelyik halálkarmot fogod eltalálni, így maradt a mesterlövész puskák használata ami be is vált.
springfield már sokkal nehezebb volt, szinte minden második "raider" hunting rifle és egyéb mesterlövész puskákkal rohangált, és szinte mindegyiknek volt valamilyen páncélzata mert a 10mm smg lőszer már nemigen akarta őket egy sorozatból leteríteni, itt szinte kötelező volt használnom a sniper karaktereket, csapdákból is volt egy kettő a szállodában és a pálya vége eléggé nyögvenyelős tud lenni ha nem intézed el azonnal a "raider" boss-t, a boss képes azonnal berohanni a polgármesterhez és kinyírni, bele se merek gondolni milyen lehet ez tough guy modban.
(+ elképesztő mennyiségű loot-al lehet lelépni ebből a küldetésből, szinte mindegyik kereskedőt kilehet fosztani lopással)