Mivel nagyobb a térkép mérete, azon több provincia/város található, ezért a betöltések/körváltások tovább tartanak, mint az alap Rome-l. A csatáknál meg a sokféle egység különbözõ textúrái okoznak többletterhet a rendszernek...
Pár tipp:
Mivel a script szerint az egyes népeknek az elfoglalandó céljai mindig egy-egy, már a kezdetekben más nép kiindulási területén vannak, ezért számíts majd rá, hogy a szövetségesi viszonyok csak addig élnek (ált.), ameddig a közös határt megfelelõ nagyságú sereggel véded - ez érvényes a semleges szomszédságra is... (ha már 2-3 ellenféllel civódik az egyén, akkor szivesen bekapcsolódik a szövetséges is a buliba, persze nem biztos, hogy a mi oldalunkon... :D )
A gazdasági bajokra a rövid, kevés erõvel is jól védhetõ határok mögött felfejlesztett tengeri kereskedelem és a végeláthatatlan sikeres(!!!) hódító háborúk lesznek - vagy-vagy, a kettõ vegyítése ált. csõdöt jelent, mindkét téren -> békében lehet a gazdaságot fejleszteni, hadakozás idején (pláne, ha az elhúzódik) már nem jut rá a keretbõl!
Azt ki kell tapasztalni, hogy mikor éri meg a gépre bízni a csatát és mikor kell saját kezünkbe venni az irányítást - a gyõzelemnél az sem mindegy - a toborzási szisztéma miatt - , hogy milyen áron is éri el azt az egyén! (Nem biztos, hogy a gép szerinti erõviszonyoknak megfelelõen alakul majd a tényleges csata is -> pl. folyóparton, ahol a barbár fõnökök néha elõrerohannak a hídon a gyõzelmük tudatában; vagy egy ostromnál, ahol a határozott, több irányból érkezõ kitörés visszavonulásra bírhatja a túlerõt is...)
Ha gazdaságra gyúrsz, akkor minél kisebb legyen az adott tartomány típusa, ha határszéli/toborzó tartománynak szánod a területet, akkor viszont minél magasabb - ahol lehet az I-t választani, ott mindig azt kell (kevés lesz ilyen)!