Barny gondoskodott hétvégi olvasnivalóról: A Firingsquad lányai velõs interjút készítettek a Rome: Total War készítõivel, melyben fõként a játékmenetbeli kérdésekre koncetráltak:
Milyen szerepet játszik a vallás a játékban? Mennyire szerves részei a kultúrának?
Három isten szolgálatára van lehetõség a játékban, mindegyikük más változást eszközöl a játékmenetben. Ezt a három istent rengeteg vallás istene közül lehet kiválasztani, szerepelni fognak a kelta, görög, római, egyiptomi vallás istenei, és még sok más is.
Lesznek eltérõ korszakok a játékban, mint például a Medievalben a Sötét, Virágzó és Hanyatló középkor?
A játék fixen, idõszámításunk elõtt 270-ben kezdõdik: Nagy Sándor meghalt, birodalma széthullot.
Kommentálnád azt a pletykát, miszerint lehetõség lesz két sereggel megtámadni egy tartományt, és az egyiket az AI irányítására bízni, míg a másikat mi vezetjük?
A pletyka igaz. Röviden a mûködése összefoglalva: ha megtámadsz egy tartományt, és a kettõ közül az egyik seregedet nem az uralkodói család tagja vezeti, akkor csak erõsítésként számíthatsz azokra az egységekre. Amennyiben a másik sereget családod tagja vezeti, akkor õt az AI irányít(hat)ja.
A körökre osztott rendszer megmaradt szinkronizáltnak, vagy ha támadsz, akkor egybõl harc lesz?
Utóbbi. Mindkét rendszernek megvannak a maga erõsségei és gyengéi. Utóbbi mellett döntöttünk.
Megmaradt a Medievalbõl a támadók/védõk elõnye harc esetén?
Részben. A támadó fél ezúttal is választhat napot, hogy mikor támad, viszont ezúttal a csapatait saját kezûleg helyezheti le.
info: Hardwired
A multiplayer játékmód milyen változtatásokon esett keresztül? Elõre beállított seregek? Esetleg egy ladder-system?
Lesznek történelmi csaták, melyeket multiplyaer módban lehet lejátszani. Ugyancsak lesz editor a multiplayer csatákhoz.