Tulajdonképpen nevetségesen egyszerû LW-ben HDRI- megvilágítást létrehozni. Elõször is szükséged lesz természetesen HDR képekre. Van sok drága gyûjtemény amiket meg lehet vásárolni, de szerintem bõven elég ha az Interneten keresel ingyeneseket, én is olyanokat használok. A http://www.debevec.org/Probes/ oldalon például sok jó minõségû "probe"-ot le tudsz tölteni. Ezek ha jól emlékszem elég furcsa kör alakúak, gondolom a készítésük miatt, hiszen ezeket ugy csinaljak gondolom, hogy egy nagyon csillogó tükör-golyot, fényképeznek... ezt is használhatod LW-ben, de a http://www.debevec.org/hdrshop oldalrol le tudsz tölteni egy kis programot (kb. 1 mega) amivel különféle alakokba tudod konvertálni ezeket a hdr képeket. (pl. ki tudod "feszíteni" õket, hogy ne ilyen kör alakuak legyenek) miután megvagy a hdr képpel. Inditsad el a Layout-ot, és rendesen tölts be mindent amit renderelni szeretnél. Most jön az izgalmas rész :) ... Ha csak 1 lámpa van akkor csak annak, ha több akkor az összesnek nézd meg a tulajdonságait (object properties vagy mi...) és töröld az affect diffuse pipát. Ez annyit tesz, hogy a renderen nem érvényesulhetnek a lámpák, nem világítják meg a dolgokat, de a viewportokban (open gl ablakok) továbbra is jól látsz mindent. Az affect diffuse-t meghagyhatod, de nem kell az csak arra jó, hogy a render-en a lámpáknak megfelelõ helyeken "csillan meg" a modell, mintha ott lenne fényforrás, pedig nincs, mert ki van kapcsolva. A global illumination ablakban tekerd lejjebb az ambient lightning értékét az alap 25%-rol, akár egészen 0-ig, hiszen minden megvilágítást a .hdr kép fog nyújtani. Kattints az image editor-ra , és töltsed be a hdr képet, amit használni szeretnél. Miután azzall megvagy, menj a scene/backdrop-ba (ha jól emlékszem...) és az add environment (azt hiszem nem biztos :) -nál csinálj egy IMAGE WORLD-öt, és a tulajdonságainál, add meg a betöltött hdr képet. Ezzel elérted, hogy a lerenderelendõ dolgok köré feszíti a program a hdr képet, mintha az lenne a háttérben. Ha most nyomsz egy f9-et akkor valoszínuleg még nem fogsz sokat látni, mert természetesen be kell kapcsolni a radiosity-t. Ezt a global illumination-nál tudod megtenni, nem tudom milyen géped van, ez nagyon sokat szokott dobni a render-idõn, de megéri várni. A radiosity beállytásokkal nyugodtan kísérletezgethetsz, de a végleges render-hez ajánlom, a Monte Carlo beállítást, minnél nagyobb részletességgel. A backdrop only majdnem ugyan az mint a monte., csak nem láthato az ugynevezett "color bleeding" effektus, tehát ha pl. van egy piros labda egy fehér lapon, akkor a piros szín nem fog rávetítodni a lapra. A backdrop only radiosity csak a backdrop-ot használja a megvilágításhoz, és csak "arnyékokat" hoz létre. Ha gyors eresményt akarsz, akkor használd a harmadik lehetoseget az interpolated radiosity-t, és tekerd a tolerance-ot pl. 0.2-re. Ez csuny foltos rendert fog eredményezni, de legalább gyors. F9. :)
Most így hirtelen ennyi, de ha esetleg kihagytam valamit, vagy nem értessz valamit, akokor kérdezz nyugodtan, megprobalok valaszolni.