A kepeket (JPG) amiket pl. a Galeriaban nezegetunk, LDRI-ek (Low Dynamic Range Image) es 24 bitesek. Csatornankent (R,G,B) 8-bit.
A HDR kepek 96-bitesek, csatornankent 32-bit (Pl. LW/Flexible Format *.flx +Alpha) . Ebbol is latszik, hogy lenyegesen tobb infot lehet bennuk tarolni, mint a hagyomanyosokban.
LW-s kozelitesben:
A Render Option/Render display-ben ket modot valaszthatsz:
Image Viewer v. Image Viewer FP
Allitsd be a Default Gradient Backdropot majd F9.
A "sima" Viewer-nel a renderelt keped RGB ertekei csak 0 es 255 kozott mozognak.
Nezd meg Image Viewer FP-vel!
Az ertekek mostmar 0% es 100% kozott mozognak.
(Ha valakinek jobban tetszik akkor 0.0 es 1.0 kozott.)
Talalsz a Utilities/Generics alatt egy Backround Booster nevu plugint. Hagyd alapon, Enter majd F9.
A mért értekek (kulonosen a horizonton) mar 100% folott vannak (pl. 93.02%, 139.89%, 186.77%)
Ha ezt a kepet elmented egy LDRI-ben (pl. TGA) akkor a 100% feletti ertekek elvesznek. Ha viszont ezt elmented HDRI-ben (pl. *.hdr (Radiance format) vagy *.flx) akkor az ertekek megmaradnak.
Hogy minek es miert? Majd kesobb, ha lesz egy kis idom.
+1 dolog:
Az Image Viewer FP-ben talalsz egy Image Controlt.