Olvasgattam itt a hozzászólásokat,leírnám a véleményem,aztán ha esetleg érdekel valakit az elolvassa.
Én régebben hajtottam nagyvasakat /gpz 900 1988,zx-10 1990,fzr 1000 1994,cbr 900 rr 1994/ 99-tõl 2005-ig a p.ringre is jártam,de azt megtanultam hogy a lóerõ szinte a legutolsó,ami a jó köridõknél fontos.
Nem egyszer elõfordult,hogy a vadiúj r1-ek a célegyenesben szinte állva hagyták a 45 lovas gs 500-at,de a harmadik kanyarban már a gs volt elöl.
Miért?
Mert összhangban volt a vezetõ tudása a motorral,nem a féktávok rövidítésével meg a kigyorsításokkal foglalkozott a gyerek,hanem hogy minnél egyenletesebb és hosszabb íveken vegye a kanyarokat.
Többször volt hogy Talmáékkal együtt voltunk fenn,gyönyörû egyenletes hosszú iveken motoroztak.
Minnél erõsebb a motor annál nehezebb ledöntött helyzetbõl gyorsítani,mert agresszív nyomatékot egy csúszáshatáron levõ gumira átvinni nem könnyû.Kanyarsebessége ugyanaz mint egy kisebbnek a kigyorsítások elején meg még hátrányban is van.
Ezért az 1000-es motorok lóerõtöbbletét csak pár másodpercig lehet kihasználni,mert ha valaki tényleg a rendes íveken motorozik,egy kör max 5-10%-ában haladhat a motor teljes gázon.
Igaz,jól mutat egy gsxr 1000-es vagy egy hajabusa,mikor 2 kilóval eldönget a célegyenesben a haverok,meg a nézõk elõtt,de azt már kevesen látják,mikor a visszafordítókban 3-szor dönti rá,mert nem találja az ívet.
Aki 1000-es motorral kezd ott el körözni,az általában lassabban tanulja meg a pályát,mert a nagyobb féktávok miatt sokkal nehezebb a rendes ívre rakni a motort,ezért mindíg túl lassan kezdik a kanyart.
Azt mondják a P.ringre a 400-600 köbcenti az ideális,pláne ha a tudás még nincsen meg akkor méginkább hátrányos az erõs motor.
Sirokon is szoktunk hajtani,ott egy szupermotó lazán porig alázza a sportmotorokat,no nem azért mert gyorsabb,hanem mert az átlag tudású motorosnak sokkal kezelhetõbb,ezért sokkal hamarabb ki tudja motorozni.
18 éve van nagymotor-jogsim,azóta folyamatosan motorozom,de én egy 100 lóerõ feletti motort nem tudok kimotorozni,pályán sem,pláne nem a közúton.