"A márkára oly jellemzõ asszimmetrikus tervezési és építési elv nemcsak szembõl vehetõ észre, egészében jellemzõ a külsõ optikára. Gyakorlatilag ennyi maradt meg a hagyományos BMW-klisékészletbõl, hiszen rengeteg újdonságot vonultat fel eme kétkerekû. Elég csak az alumínium hídvázban dohogó sornégyes blokkra gondolni, amely pörgõsségével is kiemelkedik a tömegbõl; teljesítménye 193 lóerõ 13.000 f/min-nél, nyomatéka 112 Nm 9750 percenkénti fordulatnál. A motor menetkész tömege mindössze 204 kg, verseny ABS-szel alig 3-mal több."
A futómû is kellemes darab, hiszen elöl-hátul minden paraméterében állítható, elöl 46 mm átmérõjû teleszkópok uralják a frontrészt a ram air alatt. A fékeket a Brembo szállítja, a tapadásról a szokásos méretû, elöl 120/70, hátul 190/55 méretû 17 collos felnikre húzott abroncsok gondoskodnak. Emellett elektronikai vezetéstámogató rendszerek garmadája vigyáz ránk, ezt azonban saját felelõsségünkre ki is kapcsolhatjuk – ezt azonban csak kizárólag versenypályán, versenykörülmények között tegyük meg.
A BMW S1000RR ára regisztrációs adóval, áfával 4.198.000 Ft, amely nem mondható soknak a fentiek ismeretében.