"az 1.2, 1.3 nem kulonbozik sokban az 1.1 -tol, azert talalta ki az nvidia hogy olyan illuziot keltsen mintha nem lenne sokkal fejletlenebb." - Saját magad alatt vágod a fát, így nincs is sok dolgom. Tehát azt hogy az 1.3 nem sokkal fejlettebb az 1.1-nél az nVidia találta ki. Oké. De ez ugye nem igaz. Vagyis fejlettebb az 1.3. A 3DMark mégsem használja ki. Érted mekkora ellentmondásokba kevered magad, vagy rágódjunk még a dolgon?
"Ha multbeli kartyakrol beszelunk legalabb legyel tisztaban a multtal." - Khmm... Talán kapj most a fejedhez, vagy már elfelejtetted a "Voodoo3 32biten" okosságodat? :) Akkor ki nincs tisztában a múlttal? :)
Figyelem a nagybetõs részre:
"u2-vel kapcsolatban: mivel ujfent bebizonyosodott hogy tevedtel, most jossz ezzel.. Nos igen gf4 -en gyorsabb, erosebb kartya, jobb memkezeles, furgebb geometria, ez meg egy high poly jatek, KEVÉS SHADERREL, nemcsoda hogy gyorsabb." - Írod most, de mit is írtál a #151-ben?
"de megnyugtatlak az u2 -ben meg cifrabb shaderek is vannak."
Lehet hogy megint nagyon keményen ellent mondasz saját magadnak? Ja és ugye az használ 1.4-et, mégis lassabb mint Gef4-en. Akkor lehet hogy mégse hozza fel a Gef4 szintjére/fölé a 8500-ast az 1.4-es PS-e, ha a Gef4 is rendesen ki van használva? Mert ugye ez van a gyakorlatban, ellentétben a 3DMarkkal?
"Oksa doom3 -at felejtsuk el, a quake3 is egy alig hasznalt bovli engine volt (meg a tobbi id-s dzsunka progi) :)" - Persze, ferdítsünk. Mikor mondtam hogy a Doom3 vagy a Q3 motor szar? Ugye sehol? Akkor miért jösz ezzel? Én azt mondtam hogy az EGY DARAB játék, és nem az idei játéktermés. A motor nagyon pöpec, de 1-2 évig még nem fogsz más játékkal találkozni, ami használná, max. a quake4. Akkor meg már nem Gef4/8500 lesz az alap.
"Aki most vesz dragan kartyat (>30000) annak nem a vilag legesszerubb dolga dx8 -ast vennie." - Ezt az elõzõben is írtam, talán másodjára felfogod: Sehol sem állítottam, hogy most DX8-as kártyát kell venni. Sem 40ezerért, sem 30ezerért, sem semennyiért. Azt mondom (immáron HARMADJÁRA) hogy DX9-es kártyát nincs értelme jelenleg venni csak azért, mert "hû de mennyit tud". Akinek DX8-as van az bõvel el lesz vele év végéig, de még éppen az MX-széria is elmegy addig. Tekintve hogy ugyan régi, de jó procival még mostanság is el lehet vele játszogatni 800*600-ban. DX9-es kártyát akkor éri meg majd venni, ha kijön a következõ generáció belõlük, akkor lemegy az áruk. De miért kell mindent 2-3 alkalommal leírnom?
"3dmark is csak ittott hasznal dx9 -et, javareszt dx8.1 -re epul es lathatod mit ernek alatta dx8 cuccok. " - Ha belegondolsz, a DX8-as kártyák csak a DX9-esek mellett tûnnek gyengének, és csakis a szarul megcsinált 3DMark miatt. Érdekes módon egy hónapja még senkinek se tûnt fel hogy a DX8-as kártyák elavultak lennének, és az ilyenek azt se veszik észre, hogy nem a gyakorlat hanem egy teszt alapján mondanak véleményt a gyakorlatról. A 3Dmark azért ilyen kártyagyilkos, mert gyengén van megírva (mint te is írtad), és nem azért, mert különösebben látványos lenne. A mai játékok sok esetben sokkal szebbek, és érdekes módon sokkal gyorsabbak is a tesztnél, mert egy játékgyártó nem engedheti meg magának hogy egy ilyen gyengén megírt szeméttel álljon elõ.