Hoppáhoppá, érdekes fordulat Metal Gear Acid ügyben: az MG széria PSP-s inkarnációjának stílusa radikálisan eltér az eddig megszokottól - akció / kaland helyett körökre osztott stratégiai játékot kapunk. Ez rögtön megmagyarázza az elsõ screenshotokon látott kártyákat: az MGS kártyás harcrendszert vonultat fel (minden kártya egy fegyver), mint pl. a Lost Kigdomsban vagy a Magic: The Gatheringben. A körökre osztott akció mozgáspontokon alapul, minden cselekvés (mozgás, rejtõzés, támadás) ezeket emészti (gondolom nem kell bemutatnunk senkinek részletesebben a szisztémát: aki már játszott pl. taktikai RPG-vel, tudja miról van szó).
A grafika remek, mind Snake, mind az ellenséges katonák modelljei és animációja jól kidolgozott. Az E3-on mutogatott demo sajna csak félig-meddig interaktív: az akció automatikus, csak a kamerát lehet mozgatni. Izgatottan várjuk a fullos bemutatót (majd a TGS-en :-).