Ha jó képet akarunk, akkor 1280*1024-ben KELL használni egy olyan natív felbontású TFT-t, nem az 1024*768-at, errõl pofázódtam éppen, nem pedig arról, hogy 1024*768 képet kéne rajta bámulni !
A legjobb CRT is fullhomályt produkál nagyfelbontásokon (fõleg ilyen 1280*1024, 1600*1200-as nagyfelbontásokon amit említettél) a TFT-khez képest, amik az adott fizikai felbontásukon tökéletes, valóban digitális képet adnak DVI-on. Ezzel kár vitázni, a technológiából fakadnak ezek a különbségek.
Egy program vagy fel van készítve a TFT-k 1280*1024-es felbontására (lásd. Half Life 2), vagy sem, ettõl függetlenül játék közben nem fog ez különösebben zavarni. Arról nem is beszélve, hogy egy jobb TFT-n, ha a vízszintes felbontás stimmel (1280 mondjuk), a függõlegesbõl választhasz olyat, ami megfelel az általad kívánt geometriának (960 stb.), nem fogsz sokat észrevenni a "minõségromlásból", ha egyáltalán nevezhetjük így. Ez abból adódik, hogy ilyenkor csak függõlegesen ditherel és ez jóval kevésbé feltûnõ. A játékok többsége az utóbbi években pedig ismeri az 1280 széles felbontásokat, hogy-hogynem.
Végezetül:
BÁRMILYEN JÓ CRT-D VAN, SOSEM LESZ OLYAN SZEMKÍMÉLÕ, MINT A TUCAT TFT-K BÁMELYIKE. Ez tény, amin szintén kár lenne vitázni, így innen már csak az ár, meg a response time lehet az egyetlen visszatartó tényezõ a TFT-re való átállásban.