Egyáltalán nem tré, bár szerintem pár dolgot egy "picit" elszúrtak. Ahogy már lent is írták a Ground Control elsõ részébõl pont azokat a dolgokat nem vették át, amelyek anno jók voltak. Nevezetesen, hogy az indulócsapatot te tudod összeállítani, és a küldetésekben tapasztalatott szerzett egységeidet átviheted a következõ misszióba is. A harmadik dolog a játék nehézsége, elég csúnyán káromkodtam párszor, és egyes küldetéseknél vissza kellett venni a játék nehézségét, sõt a vége fele már inkább csak Easy-n nyomtam, mert meguntam az iszonyatos szivatást, és a folyamatos visszatöltögetést. Negatívumként éltem meg azt is, hogy 'pause' közben nem lehet parancsokat adni az egységeknek (pl. a Homeworld 2-ben lehet), de ha már nem lehet, akkor legalább az egységek lehetnének kicsivel "okosabbak". Kegyetlenül fel tudtam húzni magamat azon, hogy egy teljes gyalogos egységbõl menetrend szerint kivált pár egység, és üldözte az ellenfelet, a többi viszont nem mozdult. Ha egy egység, akkor vagy mozogjon egyszerre, vagy maradjon egyhelyben. A másik nagy sirámom a javítóegységek inkompetenciája, mivel teljesen RND szinten gyógyítanak csak maguktól, legtöbbször egyenként végig kell járni nekünk az egységeinket, mert másképpen mindig lesz sérült egységünk.
Az utolsó negatívum számomra a zene. Kevés szám van, és hamar unalmasak lesznek, ráadásul nem olyan hangulatosak.
Na eddig mentek a sirámok, most jöjjenek a pozitív dolgok:
+Grafika: Valami iszonyú szép és hangulatos, a pályák, pályaelemek, de különösen az egységek nagyon szépek. A gyalogosok nem a C&C:Generals "legoemberei", hanem olyan szinten kidolgozottak, amit három éve egy FPS-ben is elfogadtunk volna. A jármûvek legénysége ha állnak, akkor kinyítják a jármû nyílásait, és "körülnéznek". Egyszóval egy panasz nem lehet rá. Najó, egy dolgot találtam: a talaj felbontása közvetlen közelrõl már nagyon elnagyolt. De ez inkább kukacoskodás...
+AI: Az ellenség tényleg taktikázik, és reagál, ha sok erõs földi egységünk van, akkor légi egységekkel jön, vagy tüzérséget vet be, az egységek inteligenciája is dicséretes, alapból igyekeznek egy célpontra koordinálni a tüzet, és igyekeznek a "kínosabb" egységekre összpontosítani, még akkor is, ha ehez át kell törniük egy Terradyne vonalat. Így hirtelen nem jut eszembe olyan RTS, ahol ilyen jó AI-val találkoztam volna.
+Animok: Szép CGI animációk. Nem túl sok (ha jól emlékszem 7db), de van. Bizony. Ma már ez is plusz, mivel mostanság elterjedt, hogy vagy nagyon minimalista szintû animok vannak (a C&C:Generals-t a mai napig nem hevertem ki... Pláne, hogy a régi Westwood-os szinvonalat vártam (Red Alert, Dune2000, Tiberium Sun...)), vagy a játék engine-jével megalkotott animációk, azzal a sallanggal, hogy nem akarják megtörni a játék menetét... Bah...
+Kampány: A kampány elég változatos, és kellõen izgalmas, egyhangúságra nem panaszkodom. (csak arra, hogy néha egy egész napig szívtam, mire megcsináltam végre egy küldetést...)
Összeségében egy nagyon jó játék, szép grafikával és szórakoztató játékmenettel. De hiányzik belõle az a plusz, ami igazán egyedivé tesz egy játékot. Nincsenek korszakalkotó dolgok benne, "csak" egy nagyon jól sikerült iparosmunka.