kereskedéshez elõször 1 hajó oszt járjuk körbe a városokat, vásárolunk occsóért, eladunk drágáért módszertan.
késõbb (nekem 1. korszak, hollandus): kiszúrni egy jó várost, ahol korrekt végsõ termékek vannak (nekem florida keys: búza, dohány), vagy lehetõleg helyben termelhetõ alapanyag+ végtermék (nekem grand bahama: rum, cukor 100%, fa 75%os hatékonyság). ellenkezõ esetben ugyanis az alapanyagot is oda kell szállítani, ami plusz hibalehetõség. az illetõ városban felállítani ipart és házakat (nem sok jön be bérleti díjból, de azért valami). igazán nagyot kaszálni trade route-ból ugyanis saját termékkel lehet. ja, 1(!) város felfejlestéséhez (pontosabban azinduláshoz) nem árt,ha van 2-3, de legalább 1 milka.
az épületek fenntartása+bérek sokat emésztenek, nekem sikerült már 800ezerrõl -ba redukálnom vagyonomat némi elsietett iparosítással.
a kereskedés egyébként iszonyatos tökölés (belõni a trade routokat, mibõl hol mennyit vegyen és adjon el, körökön keresztül figyelni a hajót és belõni az árakat stb), de ha megvan, stabil, bár nem túl magas bevételi forrás + jó mulatság.
ahogy én csináltam:
-minden város egy konvojt kapott. ez szerezte be a szükságes alapanyagokat, és próbálta elsózni a termékeket.
-megnéztem, melyik városban mennyi az ára az eladni szándékozott terméknek, és valamivel az alatti értéket írtam a minimális eladási árhoz. ha az illetõ termék a városnál piros (hiány), ára nem mérvadó, viszünk egy kicsit a termékbõl és rögtön sokkal alacsonyabb áron fogják ezután megvenni. érdemes figyelni a város napi fogyasztását is egy adott termékbõl és hogy a konvoj hány nap alatt teszi meg a kört, nem célunk az, hogy letörjük az árakat. pl x város fogyasz húsból 5öt, én 5 nap alatt teszem meg a kört: 25, de csak 20at vagy 15öt viszek, hiszen ha más is visz, lemennek az árak, a konvoj nem tudja eladni, hazaviszi, felveszi az új adagot és egy idõ után telítõdik->no profit.
-na jó, be van állítva minden, megy a hajóka körbe, elpasszolja a terméket, felveszi az estleges szükséges nyersanyagot. pár (jópár) körön keresztül figyelem a raktér alakulását, hol, mennyit ad el és belövöm az eladási árakat (a szükséges alá, de persze haszon legyen). egy biztonsági trükk: utolsó állomásként megadom újra a kezdõ várost, amikor is kipakolja a raktárba a visszahozott cuccot, ha van ilyen (de ne legyen). ez egy biztonsági szelep, + 1 nap, ráadásul ekkor a raktárban halmozódik a cucc és x (asszem 100) hordó felett + raktárköltség van.
-1 példa: androssban sót, halat, hempet termelek, a sóhoz kell fa, a többi adott. hajókám felszedi a fölös (halhoz nem kellõ) hempet és sót, a halat, körbejár a városokban ahol ezt megpróbálja rásózni a népre+ hazafelé hoz a sógyártáshoz fát eleutherából. másik: grand bahama, termel fa (75%, csak annyit, hogy legyen a rumhoz), rum, gyapot, festék, ruhaanyag, hal. a cuccot viszi körbe (governori város, bort, vasat, ruhát, köcsögöt a raktárból vesz fel, mely mindig egy beállított, alacsony áron veszi ezekete a piacról, ha vannak), jópénzért eladja, és charlesfortból hoz hempet és fát a halhoz.
ja, és a legnagyobb buli a hideout felfejlesztése: itt ugyanis mi szabjuk meg az árakat: ha pirosban tartjuk a termékeket (hiány),mindig jó áron lehet eladni a cuccot. az én hideoutos konvojom 200000et hoz, a többi 30-50000et, max 100000et.
remélem nem felejtettem ki semmit (ja de: a konvoj raktere mellett városában a raktár készletét is figyelemmel kell kísérni), jó hosszú lett, bocsi, talán segít. iszonyatos tökölés, sok pénz kell hozzá, nem is túl jövedelmezõ, de azért fun.
és még 2 dolog: a trade route-nál valamelyik városnál kattintsuk be a kalapácsot (javítás), és (igaz, nekem minden konvojom 1 vagy 2 galleon) mehet az auto fight/nuku ágyú, min. legénység, nekem még 1 konvojomat se kapták el.