(képek publikálása még mindig nem engedélyezett, sajnos)
Egyet biztosra mondhatok:
VBS2=Game 2 motor, ez már tuti
Láttam az alfa demót mozgás közben, a fejlesztett fizikával.
Minden egyes tárgyat mozgatni lehet a'la Half-life 2.
A bemutatóban a katona különféle dolgokra lõtt, székekre, asztalokra, gumikra, és azok valóságosnak megfelelõen viselkedtek erre.
A rombolható épületek is be lettek mutatva, és nagyon meggyõzõen néztek ki már, de még van min dolgozni a végleges megjelenés elött.
A korábban bejelentett szerepjáték-része a Játék 2-nek látható volt, de biztos, hogy ez belekerül a VBS2-be, ha kész lesz.
A katona képes "használni" a tárgyakat és az NPC-ket. Úgy tünt, hogy minden tárgynak van egy bizonyos tömege. A demóban a katona odasétált az asztalhoz, ránézett a papírra, mire egy tárgylista (inventory) jelent meg, ami tartalmazta az adott tárgy részleteivel (mi van a papírra írva) illetve tömegét is! Úgy tünik mindennek van tömege, és ha túl sokat cipelsz, akkor rövid idõ alatt el fogsz fáradni.
Láthattunk egy NPC-vel való párbeszédet is, mégha csak kezdetleges formában is volt. Egyszerû "Helló", "Goodbye", "Mennyi az idõ", "Merre jártál", "Merre mész", "Mit láttál", stb...
A fejlesztett fény/árnyék megoldás az általam látott legjobbak közé tartozik. A demóban egy erdõben mászkált a katona, ami tele volt mozgó, hajladozó fákkal és aljnövényzettel, és a napfény a fák lobjain keresztül szûrõdött át.
Valós idejû 3D editor is lesz, és nagyon meggyõzõ volt látni mûködés közben.
Az Instructor Interface miatt csak azt kell elképzelned, mintha a 2D-s editor használnád, de minden 3D-s objektumként látható, és helyezhetõ el, legyen az tárgy vagy NPC.
A sziget "folyamatos töltése" (valaki fordítsa már le nekem normálisan a "streaming"-et, nem tudok rá megfelelõ, frappáns szót... - Cifu) nagyszerûen mûködik. A látótávolság hihetettlen és nagyon simán ment 10 000 méteren (!!!), igaz ez egy lakatlan sziget volt 82x82km-es mûholdkép alapján.
A nagyobb felbontású textúrák is megjelentek, és ahogy egyre közelebb mész valamihez, egyre jobb minõségû textúrák kerülnek rá.
A nagy kérdés persze még mindig megválaszolatlan maradt...
Elérhetõ lesz-e a VBS2-õ a nagyközönség számára is, és ha igen, milyen áron?
Döntés még nincs, de a VBS2 béta két hónapon belül kikerül a kiválaszottt katonai erõk számára.
Abból, amit láttam az ArmA-ból, ez minket, szimulátor rajongókat elszórakoztat egy ideig, de én szeretnék majd egy továbblépést a VBS2-re valamikor a közeljövõben majd. Gyakorlatilag az ArmA továbbra is csak egy játék, míg a VBS2 egy valódi szimulátor.
Csak remélhetem, hogy David, vagyis Seventh majd több kérdést is meg fog tudni válaszolni hamarosan...
Elemzés:
Mi az, ami biztos: a Game2 motorja nem is áll olyan rosszul. Ugyanakkor még sok munka van vele valószinüleg. A tömeg számolása igéretesnek tûnik, és a teljesen szabadon mozgatható tárgyak is jónak tünnek (gondolom nem csak nekem jutott már eszembe, hogy a lõszeres ládákat jó lenne felrakni a teherautó platójára, hogy késõbb mér utánpótlást vehessek belõle magamhoz...). A nagy terep és az extrém látótáv igéretes, kiváncsi leszek valóban ennyire meggyõzõ lesz-e, ha végre már a kezünkben foghatjuk.
Viszont a jelek szerint még egy dolog biztos: a VBS2 elöbb fog kijönni, mint a Game2...